Το Διεθνές Ινστιτούτο Αθλητισμού Πύρρος Δήμας, σε συνεργασία με τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, δίνει την ευκαιρία στους έφηβους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου των σχολείων της Β.Α. Χαλκιδικής να συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Προσανατολίζομαι», μια διαδικασία επαγγελματικού προσανατολισμού ευρωπαϊκών προδιαγραφών.
Η δράση «Προσανατολίζομαι» εντάσσεται στο πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της Ελληνικός Χρυσός Α.Ε. και στους σκοπούς του Δ.Ι.Α. Πύρρος Δήμας οι οποίοι εναρμονίζονται με το τρίπτυχο «Αθλητισμός-Παιδεία-Πολιτισμός». Το πρόγραμμα πραγματοποιείται παράλληλα με αθλητικές εκδηλώσεις ολυμπιακών αθλημάτων που προωθούν την Ολυμπιακή Παιδεία και το Ευ Αγωνίζεσθαι καθώς και τον αθλητικό τουρισμό στην περιοχή της Β.Α. Χαλκιδικής.
Αναλυτικότερα, το εξειδικευμένο πρόγραμμα που τεχνικά υποστηρίζεται από τη Συμβουλευτική Εταιρεία Evalion, αποτελεί μια σύγχρονη διαδικασία συμβουλευτικής και υποστήριξης. Ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός για εφήβους αφορά σε ένα ολοκληρωμένο εργαλείο αντικειμενικής μέτρησης των ενδιαφερόντων, της προσωπικότητας, των αξιών και ικανοτήτων ενός ατόμου, προκειμένου να λάβει κατάλληλες επαγγελματικές/σπουδαστικές αποφάσεις.
Την Τετάρτη 14 Ιουνίου 2017 μαθητές/έφηβοι που ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα, διανύοντας με επιτυχία τα στάδια των αξιολογήσεων, παρακολούθησαν μαζί με τους γονείς τους την παρουσίαση των αποτελεσμάτων που έλαβε χώρα στο Παλαιοχώρι και το Στρατώνι Χαλκιδικής. Η παρουσίαση αφορούσε στην ανάλυση των εργαλείων και των οδηγιών της συνδυαστικής αναφοράς, που προέκυψε κατά μαθητή. Σε δεύτερο χρόνο πραγματοποιήθηκαν δομημένες προσωπικές συνεντεύξεις για τα αποτελέσματα της αναφοράς. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης αλλά και των προσωπικών συνεντεύξεων τέθηκαν ερωτήματα καθώς και ανησυχίες για την ανάπτυξη και βελτίωση του επαγγελματικού ατομικού προφίλ των εφήβων και ολοκληρώθηκαν με εξειδικευμένες συμβουλές διαχείρισης σταδιοδρομίας κατά συμμετέχοντα.
Η αντίστροφη αξιολόγηση των συμμετεχόντων και των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων έναντι του προγράμματος, επιβεβαίωσε τις υψηλές προδιαγραφές του, χαρακτηρίζοντας τη διαδικασία όχι μόνο εξαιρετικά ενδιαφέρουσα τόσο από γονείς όσο και από τους ίδιους τους μαθητές, αλλά και κριτικής σημασίας για την ακαδημαϊκή πορεία, την επαγγελματική εξέλιξη και προσωπική βελτίωση των εφήβων. Όσο το μέλλον κάθε τόπου είναι η νέα γενιά, τόσο οι εμπλεκόμενοι φορείς και οι γονείς θα δεσμεύονται να στηρίζουν αυτή τη δράση και άλλες όμοιές της που έχουν ένα κοινό στόχο: την επένδυση στο ανθρώπινο κεφάλαιο.