Tα capital controls, οι συνεχείς εκλογικές αναμετρήσεις, η ασάφεια για τα τέλη κυκλοφορίας και η φοροεπιδρομή, έδωσαν ένα ακόμα γερό κτύπημα στην χειμαζόμενη εδώ κα ι6 χρόνια αγορά καινούριων αυτοκινήτων.

Αποκαλυπτικό είναι το δελτίο τύπου του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου, που δόθηκε στη δημοσιότητα σήμερα Τρίτη 10/11 και έχει ως εξής: 

«Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών το μήνα Οκτώβριο 2015 υπήρξαν μειωμένες κατά -17,6% ως προς το μήνα Οκτώβριο 2014. 

Συνολικά, στο δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2015 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών είναι αυξημένες κατά +5,5% ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2014. 

Η πρόοδος στις ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών από τις αρχές του έτους αιτιάζεται στις αυξημένες πωλήσεις αυτοκινήτων προς επιχειρήσεις ενοικίασης, μακροχρόνιας μίσθωσης και επιχειρηματικούς ομίλους, ενώ ακόμη και με αυτήν την πρόοδο η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται -73,5% χαμηλότερα ως προς το μέσο όρο της δεκαετίας 2000-2009.

Στα καινούργια φορτηγά παρατηρείται αύξηση από τις αρχές του έτους (+11,9%), ως προς την ίδια περίοδο πέρυσι, εξαιτίας, μεταξύ άλλων, και εκτελέσεων διαγωνισμών.

Τέλος, στα καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) οι ταξινομήσεις από τις αρχές του έτους παρουσιάζουν οριακή μείωση κατά -1,1%, ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2014.

 

Οκτώβριος 2015

Οκτώβριος 2014

Μεταβολή

Καινούργια επιβατικά

4.946

6.003

-17,6%

Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)

526

556

-5,4%

Καινούργια λεωφορεία

10

5

100,0%

Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc)

2.381

2.572

7,4%

 

 

 

 

 

Ιαν.- Οκτ.

2015

Ιαν.- Οκτ.

2014

Μεταβολή

Καινούργια επιβατικά

63.130

59.848

5,5%

Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)

4.718

4.216

11,9%

Καινούργια λεωφορεία

113

165

-31,5%

Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc)

29.488

29.823

-1,1%