Καθώς οι σύγχρονες οικογένειες συχνά «μετατρέπουν» τα αυτοκίνητά τους σε κινητά ινστιτούτα αισθητικής και εστιατόρια, η ομάδα δοκιμών της Ford στην Ευρώπη αναγκάζεται να επινοεί νέους και διαβολικούς τρόπους για να εξασφαλίζει την αντοχή των οικογενειακών αυτοκινήτων.

Τα βασανιστήρια περιλαμβάνουν έκθεση σε προϊόντα ομορφιάς και κομμωτικής μαζί με καφέ και ανθρακούχα ποτά! Η ομάδα θέλει να εξασφαλίσει ακόμα ότι το εσωτερικό των οχημάτων μπορεί να αντέξει τη φθορά από ισιωτικά ψαλίδια μαλλιών που χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερα μέσα στο αυτοκίνητα στις καθημερινές μετακινήσεις των γυναικών ιδιοκτητών. 

«Μερικές φορές χρειάζεται να γίνεις κάτι σαν Sherlock Holmes, παίζοντας το ντετέκτιβ για να καταλάβεις το μέγεθος της ζημιάς που έχει συμβεί και πώς μπορεί να αποφευχθεί ή να μειωθεί» δήλωσε ο Rober tLuetzeler, Ford materials engineering manager, στην Κολωνία. 

Για μερικές οικογένειες, τα προϊόντα ομορφιάς αποτελούν σημαντικό κομμάτι του σετ ταξιδιού με το αυτοκίνητο. Η Ford έχει επινοήσει εκτενείς δοκιμές όπου σε διάφορα πάνελ καλύπτει μία επιφάνεια 10 cm με ασετόν, λοσιόν χεριών και σπρέι μαλλιών που περιέχουν διαβρωτικά υλικά. Ακολουθεί ανάλυση σε εργαστήριο όπου αναγνωρίζεται η αντοχή τους στα χημικά τα οποία εκτίθενται. 

Μία νέα δοκιμή περιέχει την εναπόθεση ισιωτικών μαλλιών σε επενδύσεις του εσωτερικού για μικρό χρονικό διάστημα. Η δοκιμή αυτή γίνεται επιπλέον των στάνταρ δοκιμών αντοχής σε φλόγα στα οποία υποβάλλονται τα οχήματα. Αναγνωρίζονται βελτιώσεις και χρησιμοποιούνται νέα υλικά για καλύτερη πρόληψη ή περιορισμό της ζημιάς. 

Περαιτέρω δοκιμές που έχουν σχεδιαστεί για να ικανοποιούν τις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις των σχολικών διαδρομών, των οικογενειακών διακοπών, και τη μεταφορά κατοικίδιων περιλαμβάνει εμβάπτιση επιφανειών και υλικών που χρησιμοποιούνται μέσα στο αυτοκίνητο χιλιάδες φορές σε ανθρακούχα ποτά, καφέ και λάσπη. Οι εγκαταστάσεις δοκιμών της Ford στο Dunton, Essex, U.K. χρησιμοποιεί περίπου 1 κιλό καφέ το χρόνο (130 μεζούρες espresso) στη δοκιμή αντοχής στους λεκέδες. 

Οι δοκιμές που διεξάγουν οι μηχανικοί περιλαμβάνουν επίσης:

  • Εκδορά επιφανειών 600 φορές με μίνι ρόπαλο – κάτι σαν μεσαιωνικό όπλο – που προσομοιώνει τη φθορά την οποία μπορεί να προκαλέσουν οι αγκράφες των ζωνών, τα κοσμήματα και τα καρφιά στα τζιν παντελόνια

  • Τριβή υφασμάτων 60.000 φορές σε ένα 17ωρο τεστ φθοράς χωρίς διακοπή σε hightech μηχάνημα

  • Επαναλαμβανόμενη περιστροφή άγριων τροχών στα χαλιά

  • Αναπήδηση ελαστικών σφαιρών, που είναι δέκα φορές βαρύτερες από μία στάνταρ μπάλα ποδοσφαίρου, σε πλαστικές επιφάνειες σε θερμοκρασία -30 C όταν το πλαστικό είναι πιο εύθραυστο 

 

Για να προσομοιώσουν την εκτενή έκθεση στον ήλιο, δείγματα ‘βομβαρδίζονται’ ασταμάτητα με υπεριώδη ακτινοβολία επί 3.750 ώρες (156 ημέρες) – προσομοιώνοντας 5 χρόνια στο πιο ηλιόλουστο μέρος του πλανήτη. 

Το να μπορέσει το εσωτερικό των αυτοκινήτων να αντέξει τη σκληρή χρήση μιας οικογένειας είναι ένα ακόμα κεφάλαιο στις δοκιμές αντοχής, που περιλαμβάνει επίσης εκτενείς δοκιμές σε πίστα, και στο εργαστήριο στις εγκαταστάσεις δοκιμών της εταιρίας στο Lommel του Βελγίου. Για παράδειγμα, 80 πενταθέσια C-MAX και επταθέσια GrandC-MAX κάλυψαν απόσταση 730.000 km σε εδάφη που προσομοιώνουν κάποιους από τους σκληρότερους δρόμους του πλανήτη, με μη ασφαλτοστρωμένα κομμάτια, χώμα και κάποιες από τις χειρότερες λακκούβες. Τα οχήματα βυθίστηκαν επί 12 εβδομάδες σε ένα θάλαμο υψηλής υγρασίας για να διαπιστωθεί η αντοχή τους στη διάβρωση. 

Στο Εργαστήριο Περιβαλλοντικών Δοκιμών στο Dunton, Μ. Βρετανία, τα οχήματα δοκιμάστηκαν σε θερμοκρασίες από 40 C – 55 C, και σε εικονικό υψόμετρο 5.200 m. Το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο για να προσομοιώνει 10 χρόνια ακραίας χρήσης σε δοκιμές που συνήθως ολοκληρώνονται μέσα σε έξι μήνες. 

Σε δοκιμές που πραγματοποιούνται σε όλο τον κόσμο, οι μηχανικοί κάλυψαν επίσης 8 εκατομμύρια χλμ. σε μερικές από τις πιο απαιτητικές συνθήκες του κόσμου, όπως Death Valley, στην Αριζόνα, ΗΠΑ και στον εξουθενωτικό Grossglockner High Alpine Road, στην Αυστρία. 

Επίσης τα οχήματα υποβάλλονται σε εκατοντάδες crashtests σε πραγματικές συνθήκες και χιλιάδες ‘εικονικές συγκρούσεις’ για να διασφαλίζεται ότι παρέχουν την καλύτερη δυνατή προστασία. Εμπρόσθιες, πλευρικές, οπίσθιες συγκρούσεις. Έλεγχοι αντοχής οροφής και συστημάτων ασφαλείας διεξάγονται σε προηγμένα εργαστήρια. Προηγμένες κάμερες αργής κίνησης (slow-motion) και εξελιγμένοι υπολογιστικοί αισθητήρες στερεωμένοι σε κούκλες δοκιμών συλλέγουν χρήσιμες πληροφορίες όπως δυνάμεις σύγκρουσης και κίνηση επιβατών.  

Περαιτέρω δοκιμές διεξάγονται επίσης σε σενάρια πιο γνώριμα στη μεγάλη πλειοψηφία των αγοραστών αυτοκινήτων καθώς 100 μέλη του κοινού οδηγούν ειδικά οχήματα δοκιμών επί 12 μήνες. Όλο αυτό το διάστημα εκτενή δεδομένα παρέχουν πληροφορίες για όλα, από επιθυμητές θέσεις καθισμάτων μέχρι το χρονικό διάστημα που είναι αναμμένο το φως του χώρου αποσκευών.