Η ασφάλεια που παρέχει ένα αυτοκίνητο στους επιβάτες του και στους πεζούς είναι το σημαντικότερο κριτήριο για τους υποψήφιους αγοραστές. Ακόμη και μοντέλα που ανήκουν στη γκάμα γνωστών αυτοκινητοβιομηχανιών, έχασαν σημαντικό μερίδιο από τις πωλήσεις, λόγω των χαμηλών ποσοστών ασφάλειας που παρέχουν.

Το Euro NCAP είναι ένας ανεξάρτητος οργανισμός που ελέγχει όλα τα μοντέλα τα οποία κυκλοφορούν στην ευρωπαϊκή αγορά για την ασφάλεια τους. Στην τελευταία αξιολόγηση, βαθμολόγησε το νέο Opel Astra με πέντε αστέρια. Όπως ανακοινώθηκε το πεντάθυρο μοντέλο πέτυχε υψηλά σκορ σε όλες τις κατηγορίες που αξιολογήθηκε. Η έρευνα περιλάμβανε, την προστασία ενηλίκων επιβατών, παιδιών, πεζών και την αξιολόγηση των συστημάτων υποστήριξης ασφάλειας.

Για την αντιμετώπιση της ενέργειας κρούσης που απελευθερώνεται σε μία σύγκρουση, το εμπρός, το πίσω και τα πλαϊνά τμήματα της καμπίνας περιβάλλονται από ζώνες απορρόφησης ενέργειας και ελεγχόμενης παραμόρφωσης.

Ανάλογα με την έκδοση διαθέτει, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας οχήματος, με σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας προειδοποιεί τον οδηγό και εφαρμόζει αυτόματη διόρθωση διεύθυνσης εάν ο οδηγός βγει τυχαία από τη λωρίδα του. Οι εμπρόσθιες συγκρούσεις μπορούν να αποφευχθούν ή να μετριαστούν σε σφοδρότητα χάρη στο αυτοματοποιημένο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, την ενσωματωμένη υποστήριξη πέδησης, το σύστημα αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης και την ένδειξη απόστασης προπορευόμενου οχήματος. Το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης έχει βελτιστοποιηθεί με μία σειρά κόκκινων φλας LED, που προβάλλονται στο παρμπρίζ, στο πεδίο ορατότητας του οδηγού εάν η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μειώνεται και επίκειται σύγκρουση. Τα δεδομένα αυτών των συστημάτων συγκεντρώνει η mono camera του νέου Astra, που βρίσκεται στο πάνω τμήμα του παρμπρίζ.

Τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού ολοκληρώνονται από την προειδοποίηση πλαϊνού τυφλού σημείου και το σύστημα φωτισμού IntelliLux LED matrix light. Το τελευταίο σύστημα προσαρμόζει τον φωτισμό αυτόματα στις συνθήκες κυκλοφορίας.