Μία νέα εποχή για γρήγορα μοντέλα Ford ξεκινά με την έναρξη παραγωγής του νέου Focus RS.

Η Ford προσβλέπει στην παραγωγή 41.000 σπορ μοντέλων για την Ευρώπη το 2016. Ο αριθμός αυτός το 2015 ήταν 29.000. Η εταιρία αύξησε την παραγωγή κατά 40% λόγω της αυξανόμενης ζήτησης μοντέλων υψηλών επιδόσεων στην Ευρώπη σε σχέση με το 2014 σε ποσοστό +62%.

Τη ζήτηση «οδηγούν» το νέο Focus RS που μόλις άρχισε να παράγεται στο Saarlouis, η Ford Mustang (ήδη με πάνω από 13.000 παραγγελίες στην Ευρώπη) αλλά και τα συναρπαστικά Focus ST και Fiesta ST.

Με το νέο Ford GT ήδη καθ’ οδόν, η Ford προσφέρει την πιο ολοκληρωμένη γκάμα μοντέλων υψηλών επιδόσεων από “μικρά” hatchbacks μέχρι υπεραυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων.

Το Focus RS είναι ένα από τα 12 νέα οχήματα υψηλών επιδόσεων που θα λανσάρει η Ford σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2020. Το μοντέλο εξελίχθηκε από μία ομάδα μηχανικών της Ford Performance σε Ευρώπη και ΗΠΑ. Εφοδιάζεται με ειδική έκδοση του νέου κινητήρα 2.3L EcoBoost της Ford που αποδίδει 350 ίππους. Με επιτάχυνση 0 -100 km/h σε 4,7 δεύτερα, θα είναι το ταχύτερο σε επιτάχυνση Ford RS όλων των εποχών.

Το Focus RS λανσάρει το καινοτόμο σύστημα τετρακίνησης Ford Performance All Wheel Drive με Dynamic Torque Vectoring για αναβάθμισης της οδικής συμπεριφοράς, της πρόσφυσης και της ταχύτητας στις στροφές. Επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Drive Modes) -μεταξύ των οποίων το Drift Mode (Πρωτιά στη βιομηχανία) που επιτρέπει την ελεγχόμενη υπερστροφή ισχύος (drift) – και το Launch Control (Έλεγχος Εκκίνησης) διατίθενται σε μοντέλο RS για πρώτη φορά.

Από το Σεπτέμβριο που άρχισαν οι παραγγελίες, οι πελάτες έχουν ήδη κάνει πάνω από 3.100 παραγγελίες, ενώ άλλοι 250.000 έχουν διαμορφώσει ένα Focus RS μέσα από την σχετική εφαρμογή (configurator) στην ιστοσελίδα της Ford.

Όσον αφορά την Ford Mustang, αυτή διατίθεται με το 5.0L V8 κινητήρα της Ford που αποδίδει 421 ίππους και φτάνει στα 100 km/h από στάση μέσα σε 4,8 δευτ., ή με τον πιο αποδοτικό 2.3L EcoBoost με μέγιστη ισχύ 317 ίππους και επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε 5,8 δευτερόλεπτα.

Όλες οι Mustang που προορίζονται για την Ευρωπαϊκή αγορά περιλαμβάνουν στον στάνταρ εξοπλισμό τους το πακέτο Performance Pack που περιλαμβάνει αναβαθμισμένα φρένα ιδανικά για σπορ οδήγηση. Παράλληλα, η προηγμένη δομή του αμαξώματος, τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Drive Modes) και οι διαθέσιμες εφαρμογές μέτρησης των επιδόσεων Track Apps, βελτιστοποιούν τη δυναμική συμπεριφορά και υπόσχονται τη σπορ εμπειρία που ονειρεύονται οι αγοραστές μιας Ford Mustang.

Η Mustang ήταν bestseller σπορ αυτοκίνητο σε όλο τον πλανήτη το πρώτο εξάμηνο του 2015, σύμφωνα με στοιχεία παγκόσμιων ταξινομήσεων της IHS Automotive.

Επιπλέον ενισχυμένες εμφανίζονται οι πωλήσεις του Ford Focus ST, που αυξήθηκαν κατά 160% το 2015, συγκριτικά με το 2014, μετά το λανσάρισμα του για πρώτη φορά στις αρχές της χρονιάς με κινητήρα diesel.

Το νέο Focus ST συνδυάζει επιδόσεις με πρακτικότητα. Διατίθεται σε πεντάθυρες και wagon εκδόσεις με ένα νέο κινητήρα 2.0L diesel 185 ίππων που αποδίδει ροπή 400 Nm από τις 2.000 – 2.750 σ.α.λ. δίπλα στο δοκιμασμένο βενζινοκινητήρα 2.0L EcoBoost 250 ίππων.

Μετά το λανσάρισμα του νέου μοντέλου στις αρχές του 2015, το 47% των πελατών επέλεξε τον κινητήρα diesel, που πρόσφατα άρχισε να διατίθεται με ένα εξάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PowerShift.

Το νέο Focus ST diesel με κιβώτιο PowerShift είναι το ταχύτερο ντιζελοκίνητο μοντέλο στην ιστορία της Ford, με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,7 δεύτερα – 0,4 δευτ. ταχύτερο από τη χειροκίνητη έκδοση – με εκπομπές CO2 119 g/km από κατανάλωση μικτού κύκλου 4,6 l/100km. Το μοντέλο με τον κινητήρα 2.0L EcoBoost έχει χρόνο επιτάχυνσης 0-100 km/h 6,5 δευτερόλεπτα.

Επιπλέον το Fiesta ST γρήγορα επικράτησε στην κορυφή της κατηγορίας των μικρών σπορ hatchback στην Ευρώπη μετά το λανσάρισμά του. Την πρώτη χρονιά συγκέντρωσε πάνω από 20 βραβεία και διακρίσεις. Με κινητήρα βενζίνης 1.6L EcoBoost, το Fiesta ST επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 6,9 δευτερόλεπτα. Πάνω από 30.000 Fiesta ST έχουν πουληθεί σε όλη την Ευρώπη, ενώ περισσότερα νέα για το Fiesta ST θα δημοσιευτούν αργότερα μέσα στη χρονιά.

Τέλος, το πρώτο νέο supercar υπερυψηλών επιδόσεων Ford GT θα μπει στην παραγωγή για περιορισμένο αριθμό πελατών στην Ευρώπη στα τέλη του 2016.

Διαθέτοντας τον ισχυρότερο κινητήρα παραγωγής Ford EcoBoost όλων των εποχών – που αποδίδει πάνω από 600 ίππους – σε συνδυασμό με επτατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων με χειριστήρια στο τιμόνι (paddles), το Ford GT είναι ένα supercar υπερυψηλών επιδόσεων που προβάλλει τις δυνατότητες της τεχνολογίας Ford EcoBoost μαζί με καινοτομίες στην αεροδυναμική και μία ελαφριά δομή αμαξώματος από ανθρακονημάτα.