Ο δημιουργός ενός θρυλικού αυτοκινήτου γεννήθηκε σαν σήμερα . Ο Γερμανός βιομηχανικός σχεδιαστής, Φέρντιναντ Αλεξάντερ Πόρσε δημιουργός της Porsche 911.

Ο δημιουργός ενός θρυλικού αυτοκινήτου γεννήθηκε σαν σήμερα . Ο Γερμανός βιομηχανικός σχεδιαστής, Φέρντιναντ Αλεξάντερ Πόρσε δημιουργός της Porsche 911.

O Φέρντιναντ Αλεξάντερ Πόρσε (Ferdinand Alexander Porsche) γεννήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 1935 στη Στουτγάρδη. Ήταν γιος του Φέρντιναντ Άντον Πόρσε (1909-1998) και εγγονός του Φέρντιναντ Πόρσε (1875-1951), ιδρυτή της ομώνυμης αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο «Μπούτσι», όπως ήταν το χαϊδευτικό του, μετά τις εγκύκλιες σπουδές του, γράφτηκε στη Σχολή Βιομηχανικού Σχεδίου της πόλης Ουλμ, αλλά δεν πήρε πτυχίο, λόγω των φτωχών του επιδόσεων.

Το 1957 άρχισε να δουλεύει στο τμήμα βιομηχανικού σχεδιασμού της Πόρσε, κάτω από τις εντολές του επικεφαλής της Έρβιν Κομέντα (1904-1966). Απώτερος στόχος ήταν να βάλει τη δική του σφραγίδα, σχεδιάζοντας ένα νέο μοντέλο, όπως έκαναν ο παππούς και ο πατέρας του. Στο μυαλό του είχε ένα αυτοκίνητο πιο ευρύχωρο και άνετο από το Porsche 356, που είχε σχεδιάσει ο πατέρας του, παρότι πίστευε ότι η «άνεση δεν κάνει συναρπαστική την οδήγηση».

Τα σχέδια του για το νέο αυτοκίνητο έτυχαν της γενικής επιδοκιμασίας, αλλά δεν προχωρούσαν κατόπιν των αντιρρήσεων του αρχισχεδιαστή της εταιρείας Έρβιν Κομέντα, οποίος προχώρησε σε πολλές αλλαγές, αφού θεωρούσε (σωστά) πως η αρχή σχεδίασης και δημιουργίας του μοντέλου ήταν λάθος.  Η στάση του εκνεύρισε τους Πόρσε, οι οποίοι αποφάσισαν να προχωρήσουν στην κατασκευή του πρωτοτύπου χωρίς την έγκριση του Κομέντα.

Το 1963 η Porsche 901 παρουσιάσθηκε στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, κερδίζοντας τον θαυμασμό ειδικών και κοινού. Ο κωδικός αριθμός του νέου αυτοκινήτου άλλαξε από 901 σε 911, κατόπιν επιμονής της Peugeot, η οποία είχε κατοχυρώσει όλους τους συνδυασμούς τριψήφιων αριθμών με το μηδέν στη μέση (για να βολεύεις σχεδιαστικά η θέση της μανιβέλας). Από το 1964, ξεκίνησε η παραγωγή της Porsche 911, που συνεχίζεται μέχρι σήμερα με τις αναγκαίες βελτιώσεις και μετατροπές. Είναι το αντικείμενο του πόθου για εκατομμύρια λάτρεις της ταχύτητας, αλλά λίγοι μπορούν να το αποκτήσουν, λόγω της υψηλής τιμής του.

Ο Φ. Α. Πόρσε σχεδίασε ένα ακόμα σπουδαίο αυτοκίνητο, το αγωνιστικό Porsche 904, γνωστότερο με την επίσημη επωνυμία του Porsche Carrera GTS, (λόγω πάλι των αντιρρήσεων της Peugeot). Συμμετείχε σε αγώνες ταχύτητας το 1964 και 1965 και σήμερα είναι από τα πιο πολύτιμα τετράτροχα σε δημοπρασίες. Η πιο πρόσφατη ήταν αυτή του οίκου Sotheby’s  το Φεβρουάριο του 2015 στο Παρίσι όπου μία 904 πωλήθεικε στην τιμή του 1.428.000 ευρώ. 

Μετά την απόφαση της οικογένειας Πόρσε να αποσυρθεί από τη διοίκηση της εταιρείας το 1972, ο Φέρντιναντ Αλεξάντερ ίδρυσε τη δική του εταιρεία βιομηχανικού σχεδιασμού με την επωνυμία Porsche Design και έδρα τη Στουτγάρδη, η οποία αργότερα μεταφέρθηκε στο Τσελ αμ Ζέε της Αυστρίας. Η εταιρεία σχεδιάζει κυρίως ρολόγια χειρός προηγμένης τεχνολογίας, αλλά και έπιπλα, τηλεοράσεις, μαχαίρια, λάμπες με την ετικέτα «Design by F.A. Porcshe». Χαρακτηριστικό τους, οι καθαρές, λιτές και απέριττες γραμμές.

To 2005 o Φ.Α. Πόρσε εγκατέλειψε κάθε επαγγελματική δραστηριότητα, λόγω προβλημάτων υγείας. Πέθανε στο Ζάλτσμπουργκ στις 5 Απριλίου 2012, σε ηλικία 76 ετών. Τη δυναστεία των Πόρσε συνεχίζουν τα τρία παιδιά του.