Με διευρυμένα εισοδηματικά κριτήρια, ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των δικαιούχων, αλλά και αύξηση του ποσού από τα 40-50 ευρώ που ήταν στον πρώτο γύρο, προωθεί η κυβέρνηση την επαναφορά του fuel pass.
Οι ανακοινώσεις τοποθετούνται στο δεύτερο 15νθήμερο του Ιουνίου, ενώ η κάρτα θα ισχύσει για το τρίμηνο του καλοκαιριού.
Ενώ αύριο εκπνέει η προθεσμία για την έκδοση των καρτών καυσίμων -οι όποιες αιτήσεις σε εκκρεμότητα θα πρέπει να οριστικοποιηθούν καθώς η ηλεκτρονική εφαρμογή θα απενεργοποιηθεί- το οικονομικό επιτελείο φέρεται να καταλήγει στη λύση της ανανέωσης του fuel pass καθώς κρίνεται ότι το μέτρο “απαντά” στα προβλήματα που έχουν μπει στο τραπέζι: η ενίσχυση να είναι “στοχευμένη”, να φτάνει άμεσα στην τσέπη του πολίτη, να προσφέρει ευελιξία όσον αφορά στη διάθεση των χρημάτων και να μην έχει μόνιμο χαρακτήρα.
Βέβαια, το fuel pass vol 2 εξετάζεται να έχει διευρυμένα κριτήρια και αυξημένο ποσό επιδότησης, ώστε η βοήθεια να προσαρμοστεί στα δεδομένα που επικρατούν αυτή τη στιγμή στην αγορά. Όταν εκδόθηκε το πρώτο fuel pass, η τιμή της αμόλυβδης κινούνταν στην περιοχή των 2 ευρώ ανά λίτρο.
Σήμερα, η αμόλυβδη κοστίζει 2,4 ευρώ το λίτρο πανελλαδικά και σε κάποια νησιά έχει πιάσει τα 2,8 ευρώ. Επίσης, η “διόρθωση” στην χρηματιστηριακή τιμή της αμόλυβδης για την περιοχή της μεσογείου αποδείχτηκε πρόσκαιρη και από χθες καταγράφεται νέα άνοδος καθώς οι “παίκτες” της αγοράς ποντάρουν στην αύξηση της ζήτησης λόγω καλοκαιριού. Σε συνδυασμό με την εκτόξευση της τιμής του βαρελιού στα 124 δολάρια το βαρέλι, δημιουργείται ένα εκρηκτικό μείγμα που θα σπρώξει την τιμή της αμόλυβδης ακόμη υψηλότερα.
Στον πρώτο γύρο του fuel pass, το εισοδηματικό κριτήριο ορίστηκε στα 30.000 ευρώ. Επιδοτήθηκαν περί τα 2,2 εκατομμύρια οδηγοί. Μάλιστα, οι περισσότεροι επέλεξαν να κατατεθεί το ποσό στον τραπεζικό τους λογαριασμό και… απαρνήθηκαν το bonus των 5 ευρώ που δινόταν για να γίνει η εξαργύρωση στα πρατήρια. Έτσι, στον δεύτερο γύρο εξετάζεται η διεύρυνση του προγράμματος ώστε να χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα ως εργαλείο άμεσης εισοδηματικής ενίσχυσης.
Αυτό θα συμβεί:
1. Με την αύξηση του εισοδηματικού κριτηρίου πάνω από τα 30.000 ευρώ. Πιθανό είναι να φτάσουμε ακόμη και στα 45.000 ευρώ ώστε να υπάρχει ταύτιση με το όριο της επιδότησης του ρεύματος.
2. Με την αύξηση (ακόμη και τον διπλασιασμό) του ποσού της επιδότησης. Ενδεχομένως μάλιστα το ποσό της επιδότησης αυτή τη φορά θα είναι συνδεδεμένο με το εισόδημα κάτι που θα εξαρτηθεί από τον δημοσιονομικό χώρο που θα διατεθεί.
Δεδομένου ότι ο ενδιαφερόμενος μπορεί να ζητήσει την κατάθεση του ποσού στον τραπεζικό λογαριασμό, το fuel pass θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως όχημα για την κάλυψη άλλων αναγκών.
ΠΗΓΗ: THETOC