Destination Primus Vita – Episode 1: Austin Review

Sci-fi brainstormingΤο DestinationPrimusVita- Episode 1: Austinείναι από αρκετές απόψεις ένα...

Sci-fi brainstorming

Το DestinationPrimusVitaEpisode 1: Austinείναι από αρκετές απόψεις ένα ξεχωριστό αφηγηματικό Puzzle. Η εταιρία EpsilonGames μετά από ένα επιτυχημένο Kickstartercampaignπαραδίδει ένα ολόκληρο universe, μέσα από videogames και comics, τα οποία βγαίνουν με την μορφή επεισοδίων. Τα παιχνίδια είναι αυθεντικά puzzlegames, και το πρώτο επεισόδιο πέρα από κάποια μικρά προβλήματα δείχνει ξεκάθαρα την ικανότητα των devs να παραδώσουν μια νοητικά απαιτητική εμπειρία. Ο συγκεκριμένος τίτλος αποτελεί το ντεμπούτο της εταιρίας, που δημιουργήθηκε πρόσφατα από βετεράνους στον χώρο, οι οποίοι έχουν εργαστεί σε δημιουργίες, όπως τα Myst, AssassinsCreed και PrinceofPersia.

2353: Ένα μυστηριώδες εξωγήινο Raceκλέβει το νερό από την γη, ρίχνοντας την ανθρωπότητα σε μια καθημερινή μάχη για ζωή. Ο καιρός περνάει και οι κάτοικοι της γης κάτω από σκληρές συνθήκες εκμεταλλευόνται τους υπόγειους πόρους νερού. Αυτές οι αντιξοότητες δεν είναι αρκετές για να εμποδίσουν το ανθρώπινο είδος και σύντομα ωθούν την τεχνολογική πρόοδο, η οποία συνοδεύεται από την ανακάλυψη του κλεμμένου νερού στον πλανήτη PrimusVita.

3044: Τα υπόγεια αποθέματα νερού έχουν αρχίσει να εξαντλούνται, οι περισσότερες αποστολές στον PrimusVitaέχουν εξαφανιστεί. Στο κέντρο αυτό των γεγονότων βρίσκεται το Crew 121: ένα πλήρωμα αποτελούμενο από πολύ διαφορετικούς χαρακτήρες, ο καθένας με τα ελαττώματά του και το ιδιαίτερο παρελθόν του.

Η αποστολή τους είναι η τελευταία ελπίδα της ανθρωπότητας, καθώς καλούνται να φέρουν πίσω το νερό στην γη. Μέσα στο σκάφος το πλήρωμα βρίσκετε σε Cryο-Sleep, ενώ μια A.I με όνομα NIM τους προετοιμάζει ασταμάτητα για τους πιθανούς κίνδυνους στα όνειρά τους. Δημιουργώντας puzzlesμέσα από μια σύνθεση διαφορετικών καταστάσεων προσπαθεί να εξασφαλίσει την ομόνοια της ομάδας και να οξύνει τις γνωστικές ικανότητές τους.

Τα γραφικά του τίτλου είναι ικανοποιητικά και εξυπηρετούν τέλεια τους σκοπούς τόσο των puzzles, όσο και της αφήγησης. Η οπτική εμπειρία γενικότερα είναι ιδιαίτερα απολαυστική. Όλη η ατμόσφαιρα είναι επικίνδυνα immersive, σε συνδυασμό με την firstpersoncamera και το έξυπνο characterdesign ο παίκτης μπορεί να μπει στο πετσί του χαρακτήρα (σε αυτό το επεισόδιο η κβαντική φυσικός Austin). Έντονα χρώματα, αυστηρό futuristicdesign με καθαρές γραμμές, δίνουν στους χαρακτήρες και το περιβάλλον μια ελκυστική και ξεκούραστη παρουσίαση.

Στο κομμάτι του ήχου αυτό που ξεχωρίζει είναι το –TripleA προδιαγραφών- voiceacting, αν και σχετικά μικρό σε συνολικό χρόνο εξυπηρετεί καλά τον σκοπό του. Το soundtrack δεν είναι κάτι που θυμάται κάνεις αλλά βάζει τον παίκτη στην απαραίτητη κατάσταση για να παίξει το κάθε level.

Όλο το DestinationPrimusVitaχαρακτηρίζεται από μια αφαιρετικότητα και μια απλότητα που έρχεται σε άμεση αντίθεση με την πολυπλοκότητα του leveldesign και το βάθος των χαρακτήρων. Είναι μια αντίθεση που αρχικά αφήνει μια περίεργη αίσθηση προχειρότητας, πολλές σκηνές είναι απλά μαύρες, με ένα μικρό δωμάτιο στο κέντρο 5x5 ενώ άλλες είναι τεράστιες αίθουσες με πολλά καλειδοσκοπικά επίπεδα, τα οποία περιστρέφονται. Πολύ σύντομα όμως φαίνεται ότι η αντίθεση είναι σκόπιμη και επιφανειακή. Όλα αυτά είναι ένα όνειρο, και ο παίκτης δεν πρέπει να το ξεχάσει, δεν είναι η αποστολή κάθε αυτή αλλά η προετοιμασία.

Οι χαρακτήρες είναι μέσα σε ένα simulation και όλες οι πληροφορίες που παρέχονται έχουν έναν σκοπό, από τα μαλλιά ενός χαρακτήρα, το χρώμα των ρούχων του, των διάλογων και του προσωπικού του χώρου, έως των memonotes και του τρόπου γραφής του. Όλα γίνονται εργαλεία storytelling στα χεριά της A.I του σκάφους (και κατ’ επέκταση των developers) , δεν είναι απλά εκεί για να γεμίζουν το μάτι. Έτσι οι λεπτομέρειες γυρνάνε γύρω από τρεις άξονες: τα puzzles, τους χαρακτήρες και το lore.

Hεπίλυση των puzzlesαπαιτεί έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης από τον συμβατικό, ο οποίος δεν στηρίζεται πάντα στη λογική. Χρειάζεται δηλαδή να σκεφτείς με αλληγορικό τρόπο, χρησιμοποιώντας μια εγκεφαλική κατάσταση διάχυσης (Diffusion), κάτι που δεν συνηθίζουμε να κάνουμε συνειδητά για να λύσουμε προβλήματα, μια διαδικασία σκέψης στην οποία πρέπει να είσαι ξεκούραστος, ξέγνοιαστος, χωρίς να είσαι συγκεντρωμένος σε ένα συγκεκριμένο πρόβλημα για πολύ ώρα, όπως αυτά του παιχνιδιού. Έτσι οι γρίφοι έχουν μια ανορθόδοξη δυσκολία που σε κάνουν να αδημονείς για τον επόμενο ακόμα και αν η λύση του προϋποθέτει έναν ενδιάμεσο περίπατο. Έτσι η εμπειρία επίλυσης είναι αναπάντεχα απολαυστική και ξεκούραστη, καθώς δίνει στο μυαλό σου την ευκαιρία να χαλαρώσει και να αφεθεί.

Κάπως έτσι, μια η δυο φορές, η λύση των γρίφων ήρθε κατά την διάρκεια ενασχόλησης με αλλά πράγματα. Πάρα την ύπαρξη hints ο παίκτης θα αναγκαστεί να ξοδέψει αρκετό χρόνο για να βγάλει άκρη… ή μπορεί και όχι, ανάλογα με της γνωστικές του ικανότητες και την κατάσταση την οποία βρίσκεται. Πρέπει να γίνει κατανοητό όμως ότι αυτό το στυλ γρίφων παρόλο που χαρακτηρίζεται από τον υψηλό βαθμό πρόκλησής του, δεν είναι απαγορευτικό για κάποιον που δεν έχει εμπειρία με puzzlegames και όλοι αργά ή γρηγορά θα φτάσουν στην λύση.

Ο χειρισμός γίνεται κατά βάση με ποντίκι και πληκτρολόγιο. Εκεί είναι που οι γρίφοι χάνουν αισθητά. Τα μικρά hitboxes είναι ιδιαίτερα επαχθή με πολλά movingparts για την επίλυση των γρίφων και κινήσεις ακριβείας που μαζί με το trialanderrorstyle κάποιων puzzle δίνουν μια ενοχλητική καθυστέρηση όταν πρέπει να τους επαναλάβεις 30 φορές. Το σύστημα εκμεταλλεύεται μόνο το ποντίκι για τους γρίφους και η καθυστέρηση που αυτό προκαλεί αποσπά την προσοχή. Αν υπήρχε ένας συνδυασμός πληκτρολογίου και ποντικιού σιγουρά θα αποσυμφοριζόταν η κατάσταση. Ένα άλλο αρνητικό είναι το U.I μέσα στο παιχνίδι, καθώς δεν είναι πάντα φανερό που πρέπει ο παίκτης να πατήσει για να ξεκινήσει την αλληλεπίδρασή του με τα διάφορα αντικείμενα.

Τα options κάθε αυτά είναι φτωχά και δεν παρέχουν αλλαγές στον τομέα των γραφικών. Παρά τα χαμηλά requirements, παρατηρήσαμε σημαντικές πτώσεις του framerate, ιδίως στα levelsπου καλύπτουν μια μεγάλη έκταση. Πέρα από αυτό το πρόβλημα δεν παρατηρήσαμε κάτι άλλο που να επηρεάζει αρνητικά το gameplay, όπως crashes ή bugs.

Στο συγκεκριμένο επεισόδιο μπαίνουμε στον ρολό της κβαντικής φυσικού της ομάδας Austin η οποία έχει ένα ερευνητικό σκοπό, δηλαδή να βοηθήσει την ομάδα να βρει τρόπους να πολεμήσει τα γιγάντεια shatters, να βρει τρόπους να επαναφέρει το νερό στη γη και να συντηρήσει τον ερευνητικό εξοπλισμό. Στα όνειρα της, ο παίκτης αποκτά την πρώτη επαφή με όλους τους υπολοίπους χαρακτήρες και παρουσιάζονται οι βασικές σχέσεις που έχουν μεταξύ τους όπως για παράδειγμα ο Coby, ο αδερφός της Austin και χαρισματικός αρχηγός του πληρώματος.

Ο τρόπος που οι χαρακτήρες δένουν με τα puzzles είναι πιστεύω αξιομνημόνευτος. Αρχικά εμφανίζονται σαν ένα κενό ανδρείκελο μέσα στο περιβάλλον που τους αντιπροσωπεύει: ένας μικρός ναός, ένα εργαστήριο, ένα μπαρ η ένα διαμέρισμα, που συνδέονται με τις αναμνήσεις της Austin και τις εμπειρίες της με αυτούς τους χαρακτήρες. Η σχέση της μαζί τους, τα προβλήματα και τα ελαττώματά τους, ξεκλειδώνονται σιγά σιγά μέσα από τους συντόμους διάλογους και παίζουν καθοριστικό ρολό στην λύση των γρίφων.

Οι ίδιοι οι χαρακτήρες είναι πολυσύνθετοι, με ξεχωριστό χιούμορ, αδυναμίες και μυστικά, μέσω τον οποίων ο τίτλος φέρνει τον παίκτη αντιμέτωπο με προβλήματα όπως το transhumanism, η σύγκρουση πίστης και επιστήμης, η σχέση μιας κοινωνίας με τα ναρκωτικά, ο πολιτισμικός σχετικισμός… Όπως είπαμε τίποτα δεν παρουσιάζεται στον παίκτη για να γεμίσει το μάτι.

Τέλος ο κόσμος είναι και αυτός προσεγμένος, τα γεγονότα που προηγήθηκαν και οδήγησαν στην αποστολή καθώς και το όλο settingδεν φαίνεται να είναι τραβηγμένο από τα μαλλιά, προσφέροντας μια έντονη αίσθηση plausibility. Στην Γη, η κοινωνία έχει προσαρμοστεί στις συνθήκες και ο περισσότερος κόσμος ζει την ρουτίνα του. Έχουν τους οργανισμούς τους, τα αθλήματα τους. Η κατανόηση τους για τον κόσμο δείχνει πιο εξελιγμένη από την δική μας. Κάτι αναπάντεχο σε ένα darkscifisetting που η ανθρωπότητα έχει περάσει μια αποκάλυψη. Αν και οι συνθήκες φαίνονται δύσκολες, δεν είναι όλα μαύρα.

Παράλληλα, οι shatters, οι κύριοι ανταγωνιστές, είναι αρκετά μυστηριώδεις αλλά δεν δίνουν την αίσθηση του μοχθηρού εξωγήινου. Από την αρχή γίνεται κατανοητό ότι είναι ιδιαίτερα επικίνδυνοι αλλά φαίνεται ότι έχουν μια διάνοια και φύση που μένει ακόμα να εξερευνηθεί από τους πρωταγωνιστές.

Το reviewβασίστηκε στην ψηφιακή έκδοση του παιχνιδιού για PC, η οποία μας παραχωρήθηκε από την EpsilonGames.

Πηγή: IGN Greece


Σχολιασμός

Γράψτε το σχόλιό σας

ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ: NOVA TELECOMMUNICATIONS & MEDIA ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (δ.τ. NOVA M.A.E.)

ΑΦΜ: 099936189, ΔΟΥ ΦΑΕ ΑΘΗΝΩΝ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ 106, ΑΘΗΝΑ, 104 42

ΤΗΛ: 210-6158000, E-MAIL: info@novasports.gr

ΙΔΙΟΚΤΗΤΡΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ: NOVA M.A.E. ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ “UNITED GROUP OF COMPANIES”

ΝΟΜΙΜΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙΑΔΟΥ

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΡΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙΑΔΟΥ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΙΩΡΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΔΟΥΚΑΣ

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΟΜΕΑ (DOMAIN NAME): NOVA M.A.E.