Λε Μαν: Η μεγαλύτερη τραγωδία την ιστορία των αγώνων αυτοκινήτου

Ήταν 11 Ιουνίου 1955 όταν 83 θεατές βρήκαν τραγικό θάνατο και άλλοι 100 τραυματίστηκαν στο Γκραν Πρι του Λε Μαν στη Γαλλία.

Ήταν 11 Ιουνίου 1955 όταν 83 θεατές βρήκαν τραγικό θάνατο και άλλοι 100 τραυματίστηκαν στο Γκραν Πρι του Λε Μαν στη Γαλλία.


Η θανατηφόρα στιγμή που η Mercedes του Πιερ Λεβέγκ μετά από σύγκρουση με την Austin Healy του Λανς Μακλίν και με ταχύτητα 150 μιλίων την ώρα βγήκε εκτός πίστας και έπεσε επάνω τους, στη μεγαλύτερη τραγωδία που έχει σημειωθεί σε αγώνα αυτοκινήτων.
Νικητής του αγώνα, που συνεχίστηκε παρά την τραγωδία, ανακηρύχθηκε ο Μάικ Χόθορν με Jaguar.

Στην αποφράδα αυτή ημέρα 83 άνθρωποι βρίσκουν τραγικό θάνατο στο Γκραν Πρι στο Λε Μαν της Γαλλίας και άλλοι εκατοντάδες τραυματίζονται εκ των οποίων 76 ακρωτηριάζονται.
. Πάνω από 500.000 ψυχές βρίσκονταν στο στάδιο για να παρακολουθήσουν τον αγώνα και έμελλε να γίνουν μάρτυρες μια τραγωδίας δίχως προηγούμενο: Η Mercedes του Πιερ Λεβέ μετά από σύγκρουση με την Austin Healy του Λανς Μακλίν βγαίνει εκτός πίστας και πέφτει επάνω στους θεατές.
Ο 24ωρος αγώνας είχε μόλις δύο ώρες που είχε ξεκινήσει: Ο Χόθορν μόλις είχε προσπεράσει τον Λεβέ, ο οποίος τον «κυνηγούσε», ενώ προσπέρασε και το πολύ πιο αργό Austin-Healey, του επίσης Βρετανού Λανς Μακλίν, όταν δέχτηκε σήμα από τα πιτς του να μπει για ανεφοδιασμό. Φρέναρε απότομα και ανάγκαζε τον Μακλίν να κάνει ελιγμό για να τον αποφύγει.

Όμως, αυτός ο ελιγμός είχε σαν αποτέλεσμα το αυτοκίνητό του να βρεθεί στον δρόμο του Λεβέ, ο οποίος, με ταχύτητα 240 χιλιομέτρων την ώρα δεν κατάφερε να τον αποφύγει με αποτέλεσμα η Mercedes να απογειωθεί και να πέσει πάνω στην εξέδρα των θεατών.

Ο Λεβέ σκοτώνεται ακαριαία και το αυτοκίνητο του Μακλίν σταμάτησε σχεδόν στο κέντρο της πίστας, αφού πρώτα έκανε αρκετές φορές στροφή γύρω από τον εαυτό του με τον οδηγό να βγαίνει σώος έξω από αυτό.

Την ίδια ώρα στις εξέδρες η Mercedes σκόρπισε τον θάνατο σε 83 θεατές αποκεφαλίζοντας τους πιο κοντινούς και καταφέροντας θανάσιμα τραύματα σε όσους βρίσκονταν πιο μακριά.

Ο κινητήρας και ο πρόσθιος άξονας έπεσαν σαν δρεπάνια πάνω στους θεατές, ενώ το σασί του αυτοκινήτου, στο οποίο είχε χρησιμοποιηθεί μαγνήσιο για να γίνει ελαφρύτερο, ανεφλέγη.

Λίγο μετά το δυστύχημα, ο διευθυντής της Mercedes έδωσε εντολή στους δύο εναπομείναντες οδηγούς να αποχωρήσουν από τον αγώνα ως ένδειξη σεβασμού σε εκείνους που σκοτώθηκαν. Ο αγώνας όμως δεν σταμάτησε παρά την τραγωδία. Συνεχίστηκε κανονικά με νικητή τον Χόθορν που οδηγούσε μία Τζάγκουαρ.

Στα Μέσα της εποχής ξέσπασε σάλος για το γεγονός ότι ο αγώνας δεν σταμάτησε, με τους διοργανωτές να δέχονται σκληρή κριτική για την απόφασή τους να συνεχίσουν τον αγώνα «πάνω» στα πτώματα 84 ανθρώπων.

Μετά το τραγικό δυστύχημα η Μερσέντες αποσύρθηκε από όλους τους αγώνες αυτοκινήτου ως το 1989, ενώ ορισμένες χώρες, όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Ισπανία, η Ελβετία και η Σουηδία, απαγόρευσαν τους αγώνες αυτοκινήτου στο έδαφος τους.


Σχολιασμός

Γράψτε το σχόλιό σας

ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ: NOVA TELECOMMUNICATIONS & MEDIA ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (δ.τ. NOVA M.A.E.)

ΑΦΜ: 099936189, ΔΟΥ ΦΑΕ ΑΘΗΝΩΝ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ 106, ΑΘΗΝΑ, 104 42

ΤΗΛ: 210-6158000, E-MAIL: info@novasports.gr

ΙΔΙΟΚΤΗΤΡΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ: NOVA M.A.E. ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ “UNITED GROUP OF COMPANIES”

ΝΟΜΙΜΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙΑΔΟΥ

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΡΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙΑΔΟΥ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΙΩΡΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΔΟΥΚΑΣ

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΟΜΕΑ (DOMAIN NAME): NOVA M.A.E.