Κι αν διώχναμε τα αυτοκίνητα από τις πόλεις μας;

Πώς θα έμοιαζε μια πόλη χωρίς αυτοκίνητα; Τα παιδιά θα έπαιζαν ποδόσφαιρο στις λεωφόρους, οι τουρίστες θα στέκονταν στη μέση του δρόμου για να τραβήξουν φωτογραφίες, τα καφέ και εστιατόρια θα είχαν τραπεζάκια στον ελεύθερο χώρο και δεν θα βλέπαμε μπροστά μας τίποτα που να κινείται πάνω σε ρόδες. Τα τελευταία 100 χρόνια, το αυτοκίνητο έχει κυριαρχήσει στο αστικό...

Πώς θα έμοιαζε μια πόλη χωρίς αυτοκίνητα; Τα παιδιά θα έπαιζαν ποδόσφαιρο στις λεωφόρους, οι τουρίστες θα στέκονταν στη μέση του δρόμου για να τραβήξουν φωτογραφίες, τα καφέ και εστιατόρια θα είχαν τραπεζάκια στον ελεύθερο χώρο και δεν θα βλέπαμε μπροστά μας τίποτα που να κινείται πάνω σε ρόδες.

Τα τελευταία 100 χρόνια, το αυτοκίνητο έχει κυριαρχήσει στο αστικό τοπίο. Οι δρόμοι στις περισσότερες πόλεις του κόσμου έχουν διευρυνθεί για να εξυπηρετούν την κυκλοφορία των αυτοκινήτων, ενώ τεράστιες εκτάσεις ελεύθερου χώρου έχουν παραχωρηθεί για τη στάθμευσή τους. Τα ιδιωτικά οχήματα έχουν φέρει την επανάσταση στις μετακινήσεις, αλλά έχουν επίσης έχουν επιφέρει πολλά δεινά στη ζωή μας: από την ατμοσφαιρική ρύπανση έως τα τροχαία ατυχήματα.

Σήμερα ένας μικρός μεν αλλά όλο κι αυξανόμενος αριθμός πόλεων, προσπαθούν να κάνουν «έξωση» στα αυτοκίνητα από το αστικό τους τοπίο. Τα μέτρα που υιοθετούν προσπαθούν να καταστήσουν την οδήγηση δυσκολότερη, σε μια προσπάθεια να καλλιεργηθεί η κουλτούρα της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς ή πιο φιλικών προς την πόλη μέσων, όπως το ποδήλατο και τα πατίνια. Παραδείγματα των μέτρων που επιβάλλονται προς αυτή την κατεύθυνση αποτελούν τα τέλη κυκλοφοριακής συμφόρησης του Λονδίνου, το σύστημα του δακτυλίου που εφαρμόζεται από την Αθήνα μέχρι την πόλη του Μεξικό ή ακόμα και άμεσες απαγορεύσεις μετακίνησης, που επιβάλλονται όμως από μικρότερες πόλεις, όπως για παράδειγμα η ισπανική Ποντεβέδρα.

Το Όσλο, η πρωτεύουσα της Νορβηγίας, είναι μία από τις πόλεις που εδώ και χρόνια έχει ανακοινώσει τα σχέδιά της να διώξει τα αυτοκίνητα από το κέντρο της. Κι αν και δεν έχει καταφέρει να τα «ξεφορτωθεί» εντελώς, έχει καταφέρει να κάνει κάποια σημαντικά βήματα.

«Κύριος στόχος μας είναι να δώσουμε τους δρόμους πίσω στους ανθρώπους», λέει η αντιδήμαρχος του Όσλο για την αστική ανάπτυξη, Hanna Marcussen, στο BBC. «Πρόκειται για το πώς θέλουμε να χρησιμοποιούμε τους δρόμους μας και το πως θα πρέπει να χρησιμοποιούνται. Εμείς πιστεύουμε ότι ο δρόμος πρέπει να είναι ένα σημείο όπου συναντάς ανθρώπους, τρως σε υπαίθρια εστιατόρια, παίζουν τα παιδιά και όπου εκτίθεται η τέχνη», σημειώνει. Και εξηγεί πως για να το πετύχει αυτό το Όσλο, η δημοτική αρχή έχει κλείσει ορισμένους δρόμους στο κέντρο για τα αυτοκίνητα εντελώς, κι εκεί που άλλοτε πάρκαραν τα οχήματα, έχουν ξεφυτρώσει ποδηλατόδρομοι, πάρκα και πάγκοι μικροπωλητών.

Διαβάστε όλο το θέμα στο TVXS.gr


Σχολιασμός

Γράψτε το σχόλιό σας

ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ: NOVA TELECOMMUNICATIONS & MEDIA ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (δ.τ. NOVA M.A.E.)

ΑΦΜ: 099936189, ΔΟΥ ΦΑΕ ΑΘΗΝΩΝ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ 106, ΑΘΗΝΑ, 104 42

ΤΗΛ: 210-6158000, E-MAIL: info@novasports.gr

ΙΔΙΟΚΤΗΤΡΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ: NOVA M.A.E. ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ “UNITED GROUP OF COMPANIES”

ΝΟΜΙΜΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙΑΔΟΥ

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΡΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙΑΔΟΥ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΙΩΡΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΔΟΥΚΑΣ

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΟΜΕΑ (DOMAIN NAME): NOVA M.A.E.