Η ανθρώπινη μύτη ανιχνεύει 1 τρισεκατομμύριο διαφορετικές μυρωδιές!

Η ανθρώπινη μύτη μπορεί να ανιχνεύσει ένα τρισεκατομμύριο διαφορετικές μυρωδιές , πολύ περισσότερες από όσες πίστευαν μέχρι σήμερα οι επιστήμονες, σύμφωνα με μια αμερικανική μελέτη.

Μέχρι τώρα , η μακροχρόνια πεποίθηση ήταν ότι μπορούμε να εντοπίσουμε τα περίπου 10.000 μυρωδιές . Νέες εκτιμήσεις που δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Science , δείχνουν ότι η ανθρώπινη μύτη ξεπερνά το μάτι και το αυτί σε σχέση με τον αριθμό των ερεθισμάτων που μπορεί να ανιχνεύσει .

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Εργαστηρίου Νευρογενετικής και Συμπεριφοράς του Πανεπιστημίου Ροκφέλερ, πραγματοποίησαν εργαστηριακά πειράματα με εθελοντές που κλήθηκαν να διακρίνουν ανάμεσα σε πολύπλοκα μίγματα οσμών. Συγκεκριμένα 26 άνδρες και γυναίκες κλήθηκαν να διακρίνουν ανάμεσα σε διαφορετικά “κοκτέιλ” 128 διαφορετικών “μυρωδάτων” μορίων, που αντιπροσώπευαν ένα ευρύ φάσμα οσμών από γρασίδι μέχρι εσπεριδοειδή . Με βάση την ευαισθησία που επέδειξαν οι μύτες και οι εγκέφαλοι των εθελοντών, στη συνέχεια οι επιστήμονες υπολόγισαν ότι η γκάμα της όσφρησης ξεπερνά ακόμη και το ένα τρισεκατομμύριο διακριτές μυρωδιές.

“Οι άνθρωποι είναι εξαιρετικά καλοί στο να μυρίζουν πράγματα. Παρόλα αυτά τα ζώα είναι τουλάχιστον δύο έως τρεις φορές καλύτερα στην όσφρηση από τους ανθρώπους, επειδή αφιερώνουν σε αυτήν μεγαλύτερο μέρος του εγκεφάλου τους. Ωστόσο, η ισχύς της ανθρώπινης αίσθησης της όσφρησης δεν πρέπει να υποτιμάται”, αναφέρει η συγγραφέας της μελέτης Λέσλυ Βόσαλ.

Ο καθηγητής Στέφεν Λίμπερλες του Τμήματος Κυτταρικής Βιολογίας της ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, σχολιάζοντας την έρευνα , ανέφερε ότι “προχωρά σε μεγάλο βαθμό στην κατανόηση της ικανότητας του ανθρώπινου οσφρητικού συστήματος , αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν συγκεκριμένα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν για το πόσες μεμονωμένες χημικές ουσίες μπορούν να γίνουν αντιληπτές”.

Πηγή: www.news.gr

Σχολιασμός

Γράψτε το σχόλιό σας

ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ: NOVA TELECOMMUNICATIONS & MEDIA ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (δ.τ. NOVA M.A.E.)

ΑΦΜ: 099936189, ΔΟΥ ΦΑΕ ΑΘΗΝΩΝ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ 106, ΑΘΗΝΑ, 104 42

ΤΗΛ: 210-6158000, E-MAIL: info@novasports.gr

ΙΔΙΟΚΤΗΤΡΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ: NOVA M.A.E. ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ “UNITED GROUP OF COMPANIES”

ΝΟΜΙΜΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙΑΔΟΥ

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΡΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙΑΔΟΥ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΙΩΡΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΔΟΥΚΑΣ

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΟΜΕΑ (DOMAIN NAME): NOVA M.A.E.