Ο υποβιβασμός της Βόλφσμπουργκ, για πρώτη φορά στην ιστορία της και μετά από 29 χρόνια στην Μπούντεσλιγκα, σοκάρει.
Είναι κάτι περίεργο; Ναι αν σκεφτούμε το ρόστερ, την ποιότητα, την εμπειρία όχι για να αποφύγει την τελευταία τριάδα στην Μπούντεσλιγκα αλλά για να χάσει από την Πάντερμπορν στα μπαράζ για μια θέση στην μεγάλη κατηγορία.
Το απλό είναι να πεις, έφταιγε ο Μέλε που αποβλήθηκε στο δεύτερο παιχνίδι και αν θέλετε την γνώμη μου, για να βρει την ηρεμία του το παιδί, με όσα ακολούθησαν, τις απειλές που δέχτηκε, τα σχόλια στα social media, καλό θα κάνει να αποχωρήσει από την ομάδα. Όχι τίποτε άλλο, είναι καλός παίκτης, διεθνής Δανός και σίγουρα θα βρει καλή ομάδα.
Επιστρέφουμε…
Δεν είναι περίεργο το ότι υποβιβάστηκε η Βόλφσμπουργκ αλλά το λάθος δεν έγινε φέτος. Υπάρχουν λάθη που γίνονται εδώ και χρόνια.
Έχοντας από πίσω μια ισχυρή εταιρεία ως χορηγό, την Φόλκσβαγκεν αυτό που συνέβαινε τα τελευταία χρόνια ήταν απλό. Δεν μας κάνει αυτός ο αθλητικός διευθυντής, φέρε άλλον. Δεν μας κάνει αυτός ο προπονητής, φέρε άλλον. Δεν μας κάνει αυτός ο παίκτης, φέρε άλλον. Τρύπες, κενά, λάθος άνθρωποι σε λάθος θέσεις που καλύφθηκαν με νέα λάθη, κι άλλα λάθη, περισσότερα λάθη και το κακό δεν άργησε να έρθει.
Η στελέχωση της διοίκησης μόνιμο παράπονο του κόσμου, που δεν βλέπει ανθρώπους του ποδοσφαίρου στα γραφεία αλλά διαχειριστές που τοποθετεί ο μεγάλος χορηγός σε θέσεις που δεν θα έπρεπε να είναι, ένα ακόμη λάθος και αυτό διορθώνεται πιο δύσκολα από έναν κακό αριστερό μπακ.
Μην νομίζετε ότι όλα αυτά στοιχίζουν μόνο στον σύλλογο καθώς ο σπουδαίος χορηγός έχει πρόβλημα και οι Γερμανοί αναφέρουν ότι σύντομα θα γίνουν 30.000 περικοπές ανθρώπων σε όλη την Γερμανία. Το dieselgate ακόμη δεν έχει ξεπεραστεί και τα πρόστιμα ακόμη δεν έχουν αποπληρωθεί ενώ όπως πάλι αναφέρουν οι Γερμανοί, η μετάβαση της εταιρείας στα ηλεκτρικά οχήματα ούτε εντυπωσιάζει ούτε έχει κερδίσει το κοινό με αποτέλεσμα να προσπαθεί να προοδεύσει, κάνοντας βήματα προς τα πίσω… όπως και η ομάδα δηλαδή.
Ο σύλλογος δεν είναι από τους πιο αγαπητούς στο Γερμανικό κοινό και αυτό γιατί δεν υπόκειται στον κανονισμό 50+1 που έχουν οι Γερμανοί στο ποδόσφαιρό τους. Μόλις τέσσερις ομάδες εξαιρούνται από αυτό τον κανονισμό και είναι Λειψία, Χόφενχαϊμ, Λέβερκουζεν και Βόλφσμπουργκ. Τι σημαίνει αυτό στην ουσία; Για τις τύχες του συλλόγου δεν αποφασίζει ο κόσμος και τα μέλη (άνθρωποι του ποδοσφαίρου) αλλά – στην περίπτωση όλων – ο χορηγός και όπως αντιλαμβάνεστε στην περίπτωση των λύκων, δεν αποφάσισαν σωστά.
Γιατί εξαιρούνται αυτές οι ομάδες από τον κανονισμό; Η Λέβερκουζεν και η Βόλφσμπουργκ λόγω του σπόνσορα που βρίσκεται πάνω από είκοσι χρόνια στον σύλλογο, η Χόφενχαϊμ λόγω του ιδιοκτήτη Ντίτμαρ Χοπ που επίσης βρίσκεται πάνω από εικοσι χρόνια στον σύλλογο και η Λειψία, γιατί βρήκε τρόπο να παρακάμψει τον κανονισμό και για αυτό και κανείς δεν την συμπαθεί ιδιαίτερα στην Γερμανία.
Πέφτοντας στην δεύτερη κατηγορία το μπάτζετ της Βολφσμπουργκ άμεσα μειώνεται στα 55 εκατομμύρια ευρώ για την ανδρική αλλά και την γυναικεία ομάδα και για να καταλάβετε την διαφορά, φέτος και για τα δύο τμήματα ήταν κοντά στα 130 εκατομμύρια.
Αυτό βέβαια αφορά περισσότερο το κομμάτι της ανδρικής ομάδας καθώς οι γυναίκες έχουν πάρει πέντε πρωταθλήματα τα τελευταία εννέα χρόνια, έχουν τα περισσότερα κύπελλα στην ιστορία του ποδοσφαίρου της χώρας και το 2023 έπαιξαν στον τελικό του Champions League. Θα έλεγε κανεις ότι τα πηγαίνουν καλύτερα από τους άνδρες χωρίς να ρισκάρει με την άποψη αυτή. Στο ανδρικό τμήμα όποιος θέλει να μείνει την νέα σεζόν στον σύλλογο θα πρέπει να υποστεί μείωση μισθού 35%. Μεγάλο νούμερο για διεθνείς ποδοσφαιριστές.
Κάτι μου λέει πάντως ότι η ομάδα ήταν προετοιμασμένη για το κακό και ότι καλύτερα που συνέβη γιατί τα λάθη, θα συνεχίζονταν στην Μπούντεσλιγκα.
Η ομάδα υποβιβάστηκε το βράδυ της 25ης Μαΐου και στις 30 του μηνός ο προπονητής Ντίτερ Χεκινγκ ανακοινώθηκε ως ο νέος αθλητικός διευθυντής του συλλόγου. Στις 27 Μαϊου ανακοινώθηκε η αποχώρηση των δανεικών Μπελοσιάν, Ντάγκιμ, Ζέελτ, Λιντστρεμ… των επιθετικών Παρέδες, Βιντ αλλά και το ότι οι Κότσα, Φράνγιτς και Καμίνσκι δεν θα επιστρέψουν στον σύλλογο. Την ίδια ημέρα προωθήθηκε στην πρώτη ομάδα με νέο συμβόλαιο ο αρχηγός της Κ19 Τιλ Νάινινγκερ και χθες έγινε και η πρώτη προσθήκη για την νέα σεζόν. Ο επιθετικός Φρέιζερ Χόρνμπι ο οποίος την σεζόν που πέρασε πέτυχε 11 γκολ και είχε 8 ασίστ με την Ντάρμσταντ στο πρωτάθλημα.
Όλα αυτά, σε μια εβδομάδα.
Τα 50 εκατομμύρια για την ανδρική ομάδα ως μπάτζετ για την νέα σεζόν είναι περίπου το μπάτζετ της Σάλκε που φέτος πήρε την άνοδο στην Μπούντεσλιγκα και το τριπλάσιο μπάτζετ από την Έλβερσμπεργκ που πήρε την δεύτερη θέση και επίσης την άνοδο. Χρήματα υπάρχουν και το μόνο που μένει είναι ο σύλλογος να μάθει σύντομα το ποιοι θέλουν να μείνουν με 35% μείωση μισθού, να αποφασίζει για τα πάντα ο νέος προπονητής (άγνωστο ακόμα ποιος) μαζί με τον αθλητικό διευθυντή Ντίτερ Χέκινγκ και όλα θα πάνε καλά.
Πλέον χρειάζεται υπομονή.