Lesson Review

Ελληνικά μαθήματα τρόμουH ελληνική indie σκηνή πραγματοποιεί τα τελευταία χρόνια αλματώδη πρόοδο...

Ελληνικά μαθήματα τρόμου

H ελληνική indie σκηνή πραγματοποιεί τα τελευταία χρόνια αλματώδη πρόοδο και έχουμε την τύχη να βλέπουμε όλο και περισσότερες εγχώριες παραγωγές. Μία από αυτές είναι και το Lesson της Insanity Studio, το οποίο αναπτύχθηκε από έναν μόλις developer, τον 18χρονο Κωνσταντίνο Κουμαράκη. To Lesson διατίθεται από τον περασμένο Ιούνιο στην ψηφιακή πλατφόρμα itch.io στην τιμή των 5 ευρώ (μάλιστα αυτή την περίοδο διατίθεται με έκπτωση 25%) και αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόταση στον χώρο των horror Adventures. Θα θέλαμε να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο ότι αρκετοί Έλληνες developers προτιμούν να δραστηριοποιηθούν στον συγκεκριμένο χώρο, καθώς ήδη έχουμε δει δημιουργίες, όπως το Eleusis της Nocturnal Works.

Το Lesson εκτυλίσσεται στο χωριό Λιδορίκι, το οποίο εγκαταλείφθηκε μυστηριωδώς το 1980. Ένα χρόνο αργότερα, όλα τα σπίτια του χωριού καταστράφηκαν από μια πλημμύρα. Το μόνο κτήριο που απέμεινε όρθιο ήταν το σχολείο του χωριού, καθώς είχε χτιστεί σε μεγαλύτερο υψόμετρο από τα υπόλοιπα. Για πολλά χρόνια υπήρχαν φήμες για το τι πραγματικά συνέβη στο σχολείο, ωστόσο κανείς δεν είχε τα κότσια για να ερευνήσει την περιοχή μέχρι το 2016. Εκείνη τη χρονιά ο ερευνητής Ethan Sawn μετέβει στο σχολείο, αλλά σύντομα τα ίχνη του χάθηκαν. Εσείς από την πλευρά σας αναλαμβάνετε τον ρόλο του Rick Asel, φίλου του Ethan και καλείστε να εντοπίσετε τον χαμένο ερευνητή, αλλά και να μάθετε ποια ένοχα μυστικά κρύβει το αινιγματικό σχολείο…

Η δημιουργία της Insanity Studio υιοθετεί την first-person οπτική και καταφέρνει να σας χαρίσει μια αρκετά immersive εμπειρία. Ο χώρος στον οποίο εκτυλίσσεται κατά βάση το εν λόγω Adventure είναι οι αίθουσες του σχολείου. Η πρώτη μας ένσταση εντοπίζεται στην απουσία του ελληνικού στοιχείου από το level design. Οι λίγες εξωτερικές τοποθεσίες έχουν αγγλικές επιγραφές, ενώ το ίδιο το σχολείο δεν μοιάζει σε καμία περίπτωση με τα σχολεία της χώρας μας. Για την ακρίβεια μοιάζει περισσότερο με αμερικανικό σχολείο, καθώς διαθέτει φοριαμούς στους διαδρόμους του και ένα εσωτερικό γυμναστήριο με γήπεδο του μπάσκετ, κερκίδες κτλ. Το μόνο πράγμα που θυμίζει Ελλάδα είναι οι γεωγραφικοί χάρτες της χώρας μας που υπάρχουν καρφιτσωμένοι στους τοίχους τους.

Ανεξάρτητα από το γεγονός αυτό, το level design γενικώς δεν αφήνει τις καλύτερες δυνατές εντυπώσεις. Η εσωτερική διακόσμηση των αιθουσών και τα αντικείμενα που υπάρχουν διασκορπισμένα στα πατώματα του σχολείου μοιάζουν σαν να έχουν τοποθετηθεί με copy-paste. Θα μπορούσαμε να συγχωρήσουμε αυτό το ατόπημα, αν υπήρχαν περισσότερες περιοχές για να εξερευνήσετε, αλλά όταν όλο το Lesson εκτυλίσσεται σε 10 δωμάτια και 6-7 διαδρόμους περιμέναμε αν μη τι άλλο λίγη παραπάνω ποικιλία στον σχεδιασμό και την απόδοση των τοποθεσιών του.

Από πλευράς gameplay, το Lesson φλερτάρει έντονα με τον χαρακτηρισμό walking simulator, καθώς ο βαθμός αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον είναι σχεδόν μηδενικός. H Insanity Studio υιοθετεί την “περιβαλλοντική” αφήγηση σε ότι αφορά το storytelling, καθώς για να μάθετε το τι ακριβώς συνέβη στο σχολείο το 1980 θα χρειαστεί να εντοπίσετε μια σειρά από γράμματα. Ο τρόμος είναι κατά βάση ψυχολογικός, αν και υπάρχουν 1-2 jump scares που θα σας κάνουν να αναπηδήσετε έντρομοι από την καρέκλα σας.

Το βασικότερο πρόβλημα του Lesson είναι η απελπιστικά μικρή διάρκειά του, καθώς 30-60 λεπτά αρκούν για να φτάσετε στο φινάλε του. Δυστυχώς το ending του παιχνιδιού δεν δίνει επαρκείς απαντήσεις για το τι συνέβη στο σχολείο και στον Ethan Sawn. Στα άμεσα σχέδια πάντως της Insanity Studio είναι η κυκλοφορία ενός sequel, οπότε εκεί ελπίζουμε να απαντηθούν τα ερωτήματά μας.

Σε οπτικό επίπεδο, λαμβάνοντας υπόψη μας το περιορισμένο budget και το νεαρό της ηλικίας του δημιουργού του Lesson, θα λέγαμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα αξιοπρεπέστατο αποτέλεσμα. Τρέξαμε το Lesson στα High settings στα 1920x1080p (16GB RAM, i7-7700 στα 3.60GHz, GTX 1060), χωρίς να αντιμετωπίσουμε κάποιο τεχνικό πρόβλημα (πλην του περιστασιακού clipping) ή κάποιο σοβαρό bug.

Η Insanity Studio χρησιμοποίησε την Unreal Engine 4 για την ανάπτυξη του παιχνιδιού, μια μηχανή γραφικών που έχει χρησιμοποιηθεί κατά κόρον στις δημιουργίες αυτού του είδους (Daylight, The Park κ.α.). Μέχρι στιγμής δεν έχουμε δει κάποιον developer να αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητες της engine και εδώ που τα λέμε δεν περιμέναμε… θαύματα από την Insanity Studio. Θα πρέπει πάντως να δώσει λίγη παραπάνω προσοχή στα lighting effects στην επόμενη δουλειά της, καθώς το Lesson χωλαίνει σημαντικά σε αυτό το κομμάτι. Η ηχητική επένδυση του τίτλου πάντως είναι εξαιρετική και συμβάλλει τα μέγιστα στην δημιουργία μιας immersive ατμόσφαιρας.

Το review βασίστηκε στην ψηφιακή έκδοση του παιχνιδιού για PC, η οποία μας παραχωρήθηκε από την Insanity Studio.

Πηγή: IGN Greece


Σχολιασμός

Γράψτε το σχόλιό σας

ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ: NOVA TELECOMMUNICATIONS & MEDIA ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (δ.τ. NOVA M.A.E.)

ΑΦΜ: 099936189, ΔΟΥ ΦΑΕ ΑΘΗΝΩΝ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ 106, ΑΘΗΝΑ, 104 42

ΤΗΛ: 210-6158000, E-MAIL: info@novasports.gr

ΙΔΙΟΚΤΗΤΡΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ: NOVA M.A.E. ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ “UNITED GROUP OF COMPANIES”

ΝΟΜΙΜΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙΑΔΟΥ

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΡΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙΑΔΟΥ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΙΩΡΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΔΟΥΚΑΣ

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΟΜΕΑ (DOMAIN NAME): NOVA M.A.E.