Forza Horizon 4 Review

Οι τέσσερις εποχές όντως αλλάζουν τα πάνταTo Forza Horizon 3 δικαίως έχει κατακτήσει μια περίοπτη...

Οι τέσσερις εποχές όντως αλλάζουν τα πάντα

To Forza Horizon 3 δικαίως έχει κατακτήσει μια περίοπτη θέση στο πάνθεον των καλύτερων Racing games όλων των εποχών. Μπορεί οι σειρές Halo και Gears of War να αποτελούσαν τις δίδυμες ναυαρχίδες της Microsoft στην προηγούμενη γενιά οικιακών κονσολών, με εκτόπισμα ανάλογο των θωρηκτών Bismarck και Tirpitz, πλέον όμως έχουν δώσει την θέση τους στη σειρά Forza Horizon. To πρώτο κεφάλαιό της αντιμετωπίστηκε με σκεπτικισμό και ως ένα βαθμό με απαξίωση, ωστόσο στην πορεία η Playground Games απέδειξε την αξία της και κέρδισε τον σεβασμό της απανταχού gaming κοινότητας. Πλέον το Forza Horizon δεν είναι ένα spin-off του Forza Motorsport, αλλά ένα πραγματικό μεγαθήριο που αφήνει χιλιόμετρα πίσω του τον όποιο ανταγωνισμό.

Ένα μήνα μετά το λανσάρισμά του, το Forza Horizon 4 έχει ήδη αποσπάσει θετικότατες κριτικές και παράλληλα έχει καταφέρει να προσεγγίσει ένα ακόμη μεγαλύτερο κοινό. Η πρώτη μας γνωριμία με το νέο κεφάλαιο της σειράς κατά την διάρκεια της Gamescom δεν ήταν η ιδανικότερη. Οι ενστάσεις μας εντοπίζονταν κυρίως στο multiplayer κομμάτι και στη νέα μορφή των Forzathon challenges. Μικρά γράμματα θα πει κάποιος… Στο preview μας είχαμε τονίσει ότι πιθανόν εκφράζουμε την άποψη της μειοψηφίας. Το ίδιο ακριβώς θα κάνουμε και στην προκειμένη περίπτωση, καθώς οι φόβοι μας δεν διαψεύστηκαν. Ας ξεκινήσουμε όμως πρώτα με τα θετικά.

H Playground Games τοποθετεί αυτή τη φορά την οδηγική παιδική χαρά της, στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το setting αυτό καταφέρνει να αναδείξει τον μηχανισμό των “Seasons” που εισάγεται για πρώτη φορά στη σειρά. Βάση του μηχανισμού αυτού και μέσω του dynamic weather system του παιχνιδιού o χάρτης αλλάζει ανάλογα με τις εποχές του χρόνου. Παραδείγματος χάριν, τον χειμώνα οι λίμνες και τα ποτάμια παγώνουν οπότε μπορείτε να οδηγήσετε πάνω τους. Επιπροσθέτως, κάποια καιρικά φαινόμενα είναι πιο έντονα ανάλογα με την εποχή. Λόγου χάρη το φθινόπωρο οι βροχές είναι πιο συχνές και με μεγαλύτερη ένταση. Οι εποχές αλλάζουν κάθε εβδομάδα δίνοντας ένα νέο… look στον χάρτη του Forza Horizon 4 και σας ωθούν να δοκιμάσετε περισσότερα οχήματα. Κανείς δεν σας εμποδίζει να οδηγήσετε την Bugatti Veyron σας στο χιόνι, αλλά πιθανόν θα έχετε καλύτερη τύχη στους αγώνες αν χρησιμοποιήσετε το Ford Focus RS RX.

Ο χάρτης είναι και αυτή τη φορά τεράστιος στα πρότυπα που μας έχει συνηθίσει η σειρά, ωστόσο είναι ελαφρώς μικρότερος από αυτόν που είχαμε συναντήσει στο προηγούμενο κεφάλαιό της. Παρά την εναλλαγή των εποχών, οι οποίες φέρνουν και τις ανάλογες αισθητικές αλλαγές και την αύξηση του verticality (υπάρχουν γενικώς περισσότερα βουνά και λόφοι) ο χάρτης είναι λιγότερο εντυπωσιακός από αυτόν του Forza Horizon 3. To πλεονέκτημά του βέβαια είναι ότι λόγω της εναλλαγής των εποχών μπορείτε να οδηγήσετε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα κάτω από ακραίες καιρικές συνθήκες. Ως εκ τούτου ότι είχαμε συναντήσει σε DLC, όπως το Storm Island ή το Blizzard Mountain, εδώ περιλαμβάνονται στο βασικό game.

Οι μεγαλύτερες αλλαγές που συναντάμε στο Forza Horizon 4 εντοπίζονται κυρίως σε τεχνικό επίπεδο, αφού πλέον μιλάμε για έναν shared world, στον οποίο κάθε server υποστηρίζει 72 παίκτες. Διαδικασίες όπως το matchmaking στις PvP και Team Adventure ή η εύρεση συμπαίκτη για co-op είναι πλέον ακόμη πιο άμεσες. Παράλληλα, αυτή τη φορά υπάρχουν διάφορα public events, στα οποία μπορείτε να συμμετάσχετε και να κερδίσετε influence, credits ή cosmetic αντικείμενα για το οδηγό σας. Πέρα από τα #Forzathon Live Events υπάρχουν επιπλέον daily και weekly events. Τα τελευταία σχετίζονται κατά βάση με ένα συγκεκριμένο όχημα, λόγου χάρη την προηγούμενη εβδομάδα έπρεπε να οδηγήσετε ένα “σκαραβαίο” και να ολοκληρώσετε συγκεκριμένα challenges, όπως να κάνετε bank 5 εκατομμύρια skill points. H ολοκλήρωση των daily και των weekly events σας ανταμείβει με Forzathon points, τα οποία μπορείτε να εξαργυρώσετε για να αποκτήσετε διάφορα σπάνια αμάξια χωρίς να ξοδέψετε credits.

Δεν χρειάζεται μεγάλη φαντασία για να διαπιστώσει κανείς ότι η Playground Games ευελπιστεί μέσα από τα public events και τα διάφορα weekly challenges να κρατήσει τους παίκτες για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στους servers του Forza Horizon 4. Εκτιμούμε αυτές τις προσπάθειες, ωστόσο οι σκληροπυρηνικοί παίκτες της σειράς (ανάμεσά τους συγκαταλέγεται και ο γράφοντας) ενδέχεται να -συγχωρέστε μας για την έκφραση- ξενερώσουν από τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν πλέον τα Forzathon events. Στο προηγούμενο κεφάλαιο της σειράς, η ολοκλήρωση των συγκεκριμένων δραστηριοτήτων σας αντάμειβε με τα σχετικά Challenges και ως εκ τούτου οι παίκτες κατέκλυζαν τους servers για να τα κερδίσουν. Για τους αμύητους να σημειώσουμε ότι τα Challenges είναι Achievements μηδενικού Gamerscore, τα οποία θα πρέπει να ολοκληρωθούν σε ένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο.

Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι το Forza Horizon 4 περιλαμβάνει μια πληθώρα προαιρετικών και μη δραστηριοτήτων, ωστόσο αυτή τη φορά 60 ώρες είναι αρκετές για να συλλέξετε όλα τα Achievements του, ενώ αντίθετα στο Forza Horizon 2 έπρεπε να αφιερώσετε 150 ώρες. Με άλλα λόγια η αντοχή του στον χρόνο είναι προφανώς μικρότερη, καθώς κυμαίνεται στα επίπεδα του πρώτου κεφαλαίου της σειράς.

Το σενάριο πάντα πέρναγε σε δεύτερη μοίρα στη σειρά, με εξαίρεση το πρώτο κεφάλαιό της, το οποίο διέθετε ένα υποτυπώδες story. Αυτή τη φορά υπάρχουν περισσότερες story missions πάντως, όπου και αναλαμβάνετε τον ρόλο ενός κασκαντέρ οδηγού και καλείστε να ολοκληρώσετε συγκεκριμένες προκλήσεις. Πέρα από τις story missions, έχουμε τα κλασικά Showcase events, τα PR Stunts (Speed Zone, Speed Trap, Drift Zone και Danger Zone), τις Barn Find αποστολές και δεκάδες ακόμη αγωνίσματα, τα οποία χωρίζονται σε διάφορα racing disciplines (dirt, cross country, street κ.ο.κ). Υπάρχει επίσης η δυνατότητα να κάνετε blueprint τα δικά σας events, προσαρμόζοντας κάθε παράμετρο (γύρους, καιρικές συνθήκες κτλ.) του αγώνα στα δικά σας μέτρα και σταθμά.

Η οδηγική εμπειρία είναι η ίδια ακριβώς με αυτή που συναντήσαμε στα προηγούμενα κεφάλαια της σειράς και μπορεί όπως πάντα να προσαρμοστεί στις ανάγκες σας μέσω της ενεργοποίησης ή της απενεργοποίησης των διαφόρων driving assists (abs, traction control κτλ.). Τα Drivatars που θα συναντήσετε όταν αγωνίζεστε solo αν και φέρουν το όνομα άλλων παικτών μπορούμε να πούμε ότι έχουν πάψει να αντιπροσωπεύουν την οδηγική τους συμπεριφορά. Τουλάχιστον εμείς νιώσαμε ότι οδηγούμε απέναντι σε μια ψυχρή CPU που απλά ακολουθεί την βέλτιστη αγωνιστική γραμμή χωρίς να παρεκκλίνει επ’ ουδενί από αυτή. Μέχρι και το Expert επίπεδο δυσκολίας πάντως δεν αντιμετωπίσαμε κάποιο πρόβλημα στο να τερματίσουμε στις πρώτες θέσεις του αγώνα. Στην περίπτωση που παίζετε στα μεγαλύτερα επίπεδα δυσκολίας με τα περισσότερα driving assists απενεργοποιημένα κερδίζετε επιπλέον credits. Από κάποιο σημείο και μετά τα credits ήταν κάπως αχρείαστα στα προηγούμενα κεφάλαια της σειράς, με τον τρόπο όμως που λειτουργούν εδώ τα wheelspins και με την προσθήκη των houses θα λέγαμε ότι αξίζει να μπείτε στον κόπο.

Στο παρελθόν τα wheelspins που κερδίζατε όταν ανεβαίνατε level σας αντάμειβαν με επιπλέον credits ή οχήματα. Εδώ έχουν μπει στην εξίσωση περισσότερα cosmetic items, όπως καπέλα, μπλουζάκια, παντελόνια ή ακόμη και ολόκληρα outfits και ως εκ τούτου είναι πιο δύσκολο να αποκτήσετε πρόσβαση σε επιπλέον αμάξια ή credits. Με τα τελευταία μπορείτε να αγοράσετε διάφορα σπίτια ή ακόμη και κάστρα. Η έμφαση που δίνεται στο customization της εξωτερικής εμφάνισης του οδηγού μας με τα δεκάδες διακοσμητικά αντικείμενα δεν μπορούμε να πούμε ότι μας βρίσκει σύμφωνους, αλλά σίγουρα αρκετοί παίκτες θα την εκτιμήσουν.

Μια ακόμη αλλαγή αφορά τα skill points, τα οποία πλέον κατανέμονται στο Car Mastery tree του εκάστοτε οχήματος. Δεν υπάρχει δηλαδή ένα ενιαίο skill tree, όπως υπήρχε στο παρελθόν. Κάθε αμάξι δε μπορεί να έχει τελείως διαφορετικό Car Mastery tree από κάποιο άλλο. Η αλλαγή αυτή ενδεχομένως έγινε με γνώμονα να δοθεί ένα επιπλέον κίνητρο στους παίκτες να οδηγήσουν μια διάφορα οχήματα, εμείς ωστόσο θα προτιμούσαμε αν είχε εφαρμοστεί το Medal system που είχαμε δει 1000 Club expansion pack του Forza Horizon. Να προσθέσουμε σε αυτό το σημείο ότι το Forza Horizon 4 περιλαμβάνει περισσότερα από 450 διαφορετικά οχήματα, χωρίς σημαντικές απουσίες (δεν υπάρχουν οχήματα της Mitsubishi ή της Lexus).

Ερχόμαστε τώρα στο μεγάλο “αγκάθι” του Forza Horizon 4, το οποίο εντοπίζεται στον τομέα του ανταγωνιστικού multiplayer. Το PvP παραγκωνίζεται για να δοθεί έμφαση στα Team Adventures, που με τη σειρά τους χωρίζονται στις κατηγορίες Racing, Games και Anything Goes. Υπάρχουν τόσο unranked, όσο και ranked events και μάλιστα όταν ανεβαίνετε κατηγορία στη League του Ranked Team Adventure κερδίζετε και τα ανάλογα έπαθλα. Το σύστημα κατάταξης του Forza Horizon 4 διαφέρει σε σύγκριση από τα προηγούμενα κεφάλαια της σειράς, καθώς νικητής ανακηρύσσεται όποιος τερματίσει πρώτος. Θυμίζουμε ότι στο παρελθόν η θέση σας στην τελική κατάταξη καθορίζονταν από τα skill points που μαζεύατε σε κάθε αγώνα.

Με τις αλλαγές στο σύστημα κατάταξης κάθε online αναμέτρηση θυμίζει… τα συγκρουόμενα αυτοκινητάκια στο λούνα παρκ. Η Playground Games μας δήλωσε στην Gamescom ότι οι αλλαγές αυτές έγιναν με βάση το feedback του community, εμείς πάντως μπαίνουμε τακτικά στην εφαρμογή Forza Hub τα τελευταία τέσσερα χρόνια και ουδέποτε συναντήσαμε κάποια δημοσκόπηση ή αρνητικά σχόλια σχετικά με το σύστημα κατάταξης των multiplayer αναμετρήσεων. Εκφράσαμε δε τους φόβους μας ότι χωρίς κάποιο penalty στους οδηγούς με παραβατική συμπεριφορά η κατάσταση θα ξεφύγει. Να σημειώσουμε επίσης ότι για να μπείτε στο League του Ranked Team Adventure θα πρέπει να ολοκληρώσετε 10 events, κοινώς να οδηγήσετε 50 αγώνες. Αυτή τη στιγμή είναι ζήτημα αν 1 στους 100 παίκτες από όσους έχουν προμηθευτεί το Forza Horizon 4 έχει καταφέρει να κάνει qualify στη λίγκα του. Αυτό το feedback θα πρέπει να λάβει υπόψη της η Playground Games και να προβεί στις ανάλογες κινήσεις.

Ένα επίσης σημαντικό πρόβλημα είναι η σταθερότητα των servers, αφού ανά τακτά χρονικά διαστήματα ιδίως όταν παίζετε στο Xbox One X θα παρατηρήσετε διακοπές ή κολλήματα του ήχου. Λόγου χάρη, ενώ έχετε φρενάρει ακούτε την μηχανή σας μουγκρίζει σαν να τρέχετε με πέμπτη. Εξίσου πιθανό είναι να “κολλήσει” και η μουσική που ακούτε στο ραδιόφωνό σας. Σε ότι αφορά το soundtrack, τα μουσικά γούστα του καθενός είναι τελείως υποκειμενικά, ωστόσο τουλάχιστον στα δικά μας αυτιά το soundtrack του Forza Horizon 4 είναι το χειρότερο από όσα έχουμε ακούσει στη σειρά. Που είναι κομμάτια σαν το remix του Levels του Avicii από τον Skrillex, σαν το Show me a Sign των Modestep ή σαν το Runaway των Galantis; Έχουμε οδηγήσει τόσες ώρες και ακόμη δεν έχουμε εντοπίσει ένα… πιασάρικο κομμάτι.

Το οπτικό αποτέλεσμα πάντως είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακό, καθώς τα αμάξια αποτελούν πιστά αντίγραφα των πραγματικών. Τα dynamic weather effects και η δυναμική εναλλαγή ημέρας/νύχτας κάνουν το Forza Horizon 4 ένα από τα πιο εντυπωσιακά κεφάλαια της σειράς. Εν τω μεταξύ, το frame rate παραμένει σταθερό στα 30fps ή στα 60fps αν έχετε στην κατοχή σας το Xbox One X, όπου μεταξύ άλλων μπορείτε να απολαύσετε την δημιουργία της Playground Games σε native 4K ανάλυση (στα 30fps).

To review βασίστηκε στην ψηφιακή έκδοση του παιχνιδιού για το Xbox One, η οποία μας παραχωρήθηκε από την Microsoft Hellas.

Πηγή: IGN Greece


Σχολιασμός

Γράψτε το σχόλιό σας

ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ: NOVA TELECOMMUNICATIONS & MEDIA ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (δ.τ. NOVA M.A.E.)

ΑΦΜ: 099936189, ΔΟΥ ΦΑΕ ΑΘΗΝΩΝ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ 106, ΑΘΗΝΑ, 104 42

ΤΗΛ: 210-6158000, E-MAIL: info@novasports.gr

ΙΔΙΟΚΤΗΤΡΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ: NOVA M.A.E. ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ “UNITED GROUP OF COMPANIES”

ΝΟΜΙΜΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙΑΔΟΥ

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΡΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙΑΔΟΥ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΙΩΡΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΔΟΥΚΑΣ

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΟΜΕΑ (DOMAIN NAME): NOVA M.A.E.