Punch Line Review

Συγκράτησε τις ορμές σουΑν κάποια στιγμή θεσπίζονταν ένα “Hall of Fame” σαν κι αυτό του NBA, το...

Συγκράτησε τις ορμές σου

Αν κάποια στιγμή θεσπίζονταν ένα “Hall of Fame” σαν κι αυτό του NBA, το οποίο όμως θα αφορούσε τους Ιάπωνες developers, ποιοι πιστεύετε ότι θα έπρεπε να συμπεριληφθούν σε αυτό; Εμείς πάντως πλάι στα… ιερά τέρατα της βιομηχανίας, όπως τον Shigeru Miyamoto, τον Hideo Kojima, τον Shinji Mikami και τον Keiji Inafune θα τοποθετούσαμε και τον Kotaro Uchikoshi. Ο βασικός δημιουργός και εμπνευστής της σειράς Zero Escape, πιθανόν να είναι άγνωστος -εξίσου άγνωστη παραμένει και η σειρά- στην μεγαλύτερη πλειοψηφία των gamers, το γεγονός αυτό όμως δεν μειώνει την αξία του τεράστιου έργου του. Ανοίγουμε μια μικρή παρένθεση για να σας υπενθυμίσουμε ότι τα τρία κεφάλαια της σειράς Zero Escape αποτελούν αριστουργήματα στον χώρο των Adventure/Visual Novels, οπότε αξίζει να τα τιμήσετε έστω και καθυστερημένα.

Εξίσου αριστουργηματικό είναι και το Punch Line, το οποίο με καθυστέρηση δύο ολόκληρων ετών έφτασε επιτέλους και στην Δύση. Το εν λόγω Adventure/Visual Novel βασίζεται στο ομώνυμο anime και φέρει την υπογραφή τόσο της Mages Inc./5pb., μιας εταιρείας που μας έχει δώσει εξαιρετικά δείγματα γραφής στο συγκεκριμένο χώρο (Steins;Gate), όσο και του Kotaro Uchikoshi. O τελευταίος είναι υπεύθυνος για την συγγραφή του σεναρίου. Το Punch Line διατίθεται στα PS4, PS Vita και στην προκειμένη περίπτωση θα ασχοληθούμε με την έκδοσή του για την οικιακή κονσόλα της Sony. Να σημειώσουμε ότι πολύ σύντομα θα ακολουθήσει και το review της PS Vita έκδοσης, καθώς καλώς ή κακώς οι δημιουργίες αυτού του τύπου είναι κομμένες και ραμμένες στα μέτρα της εν λόγω φορητής κονσόλας.

“Σαν το μικρό φαντασματάκι τριγυρνάς…”

Το Punch Line εκτυλίσσεται σε ένα σύγχρονο setting και λαμβάνει χώρα στον ξενώνα Korai House, στον οποίο διαμένει ο Yuuta Iriditsu, ο κεντρικός πρωταγωνιστής της ιστορίας. Στο ίδιο σπίτι διαμένουν επίσης τέσσερις κοπέλες, η Mikatan, η Μeika, η Rabura και η Ito. Μετά από τα γεγονότα του εισαγωγικού cutscene, το αστρικό σώμα του Yuuta ή η ψυχή του αν προτιμάτε βρίσκετε αποκομμένη από το σώμα του. Το σώμα του δε έχει καταληφθεί από μια άλλη ψυχική οντότητα, οπότε ο Yuuta βρίσκεται παγιδευμένος στο αστρικό πεδίο ύπαρξης. Σύμφωνα με τα λεγόμενα μιας δεύτερης αστρικής ύπαρξης, η οποία ονομάζεται Chiranosuke (οπτικά μοιάζει με μια περσική γάτα), ο μόνος τρόπος για να επιστρέψετε στο σώμα σας είναι αναζητήσετε το μαγικό βιβλίο Nandara Gandara. To πρόβλημα είναι ότι το βιβλίο αυτό βρίσκεται στο δωμάτιο σας, πλάι σε αυτόν που έχει καταλάβει το σώμα σας. Συν τι άλλοις, το άτομο αυτό έχει τοποθετήσει διάφορα φυλακτά στους τοίχους του δωματίου που σας εμποδίζουν από το να εισέλθετε στο συγκεκριμένο χώρο.

Για να μπορέσετε λοιπόν να εντοπίσετε το Nandara Gandara θα χρειαστεί να ζητήσετε την βοήθεια των τεσσάρων κοριτσιών του Korai House. Θα πρέπει δηλαδή με κάποιο τρόπο να κάνετε αντιληπτή την παρουσία σας και να τις αναγκάσετε πότε με έμμεσο, πότε με άμεσο τρόπο να κάνουν το θέλημά σας. Παράλληλα, θα πρέπει να προσπαθήσετε να εμποδίσετε την εξαφάνιση της ανθρωπότητας από τον αστεροειδή VR-1, o οποίος σε 10 μέρες (συγκεκριμένα την παραμονή της πρωτοχρονιάς) θα συγκρουστεί με την Γη. Αν δε κάνετε το λάθος να κοιτάξετε τα… εσώρουχα μιας οποιαδήποτε κοπέλας, τότε ο χαρακτήρας σας θα εκτασιαστεί και θα προκαλέσει άμεσα την καταστροφή του κόσμου.

“Εσύ Κορτέση τι είδες; Εγώ κυρία είδα λίγο, πάρα πολύ λίγο κιλοτάκι…”

Διαβάζοντας την περιγραφή του Punch Line στο PS Store, όπου και αναφέρει “See too many panties and you will destroy humanity”, είναι πιθανόν να σχηματίσετε την άποψη, ότι η νέα ιστορία του Kotaro Uchikoshi είναι τίγκα στο fan service. Ναι fan service υπάρχει, αλλά το κομμάτι αυτό αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου comic relief στοιχείου, το οποίο είναι απαραίτητο για την ελάφρυνση της αποπνικτικής ατμόσφαιρας. Πίσω από το χαρούμενο και ανέμελο προσωπείο που παρουσιάζει το Punch Line, κρύβεται η απόλυτη απόγνωση. Η απόγνωση αυτή εκτείνεται σε όλα τα επίπεδα, από την επικείμενη καταστροφή του ανθρώπινου γένους μέχρι και τα προσωπικά προβλήματα κάθε NPC (bullying, ερωτική απογοήτευση κτλ).

Η απόγνωση ως βασική θεματολογία και κινητήρια δύναμη πίσω από τη σεναριακή πλοκή έχει χρησιμοποιηθεί με επιτυχία στο παρελθόν από τον Kotaro Uchikoshi στη σειρά Zero Escape. Ανάλογη προσέγγιση έχει ακολουθήσει και η Spike Chunsoft στη σειρά Danganronpa. Εκεί που υπάρχει η απόγνωση όμως κρύβεται και η ελπίδα, η ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον. Από το μέλλον αυτό έρχεται και ο Chiranosuke, ο οποίος καθοδηγεί τα βήματά σας.

Όποια λέξη κι αν χρησιμοποιήσουμε για να περιγράψουμε το σενάριο του Punch Line είναι πολύ λίγη, πολύ μικρή και πολύ ευτελής για να περιγράψει το μεγαλείο του. Το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι ότι ο Uchikoshi καταφέρνει με μαεστρία να μπλέξει διάφορα σύγχρονα κοινωνικά φαινόμενα και να μας τα παρουσιάσει μέσω ενός φιλοσοφικού και επιστημονικού πρίσματος. Οποιαδήποτε περαιτέρω αναφορά στο σενάριο θα ισοδυναμούσε με spoiler, οπότε σας αφήνουμε να ανακαλύψετε μόνοι σας το μεγαλείο της εν λόγω δημιουργίας.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα δακρύσετε, θα γελάσετε με την ψυχή σας και θα προβληματιστείτε για το μέλλον την ανθρωπότητας. Ενδεχομένως να αναρωτηθείτε αν όντως έχουμε ξεπέσει τόσο πολύ που δεν υπάρχει εν τέλει ελπίδα σωτηρίας. Ίσως η σύγκρουση του πλανήτη μας με έναν αστεροειδή απλά θα επιτάχυνε το αναπόφευκτο, δηλαδή την αυτοκαταστροφή του ανθρώπινου είδους…

Η ισορροπία των δύο genres

O λόγος που η σειρά Zero Escape είναι τόσο μεγαλειώδης έγκειται στην ισορροπία μεταξύ των Adventure και Visual Novel μηχανισμών. Η ανάγκη για την ύπαρξη αυτής της ισορροπίας είναι επιτακτική θα λέγαμε. Τα Visuals Novels μπορεί να είναι δημοφιλή στην Ιαπωνία, αλλά παραμένουν άγνωστα στη Δύση. Ποια καταφέρνουν να διεισδύσουν στην Δυτική αγορά; Αυτά που στηρίζονται σε παραδοσιακούς point and click Adventure ή Puzzle μηχανισμούς. Πάρτε για παράδειγμα το Zero Escape, το Danganronpa ή το Phoenix Wright. Στον αντίποδα έχουμε κυκλοφορίες σαν το Steins;Gate ή το Hakuoki, οι οποίες είναι μεν εξαιρετικές στο είδος τους, ωστόσο ο μικρός βαθμός αλληλεπίδρασης του παίκτη τις καθιστά “δύσπεπτες” στο Δυτικό κοινό.

Το Punch Line ανήκει στην πρώτη κατηγορία, καθώς στα πρώτα 12-13 κεφάλαια της ιστορίας επικρατεί ο Adventure χαρακτήρας του. Ως εκ τούτου θα καταφύγετε σε τυπικούς point and click μηχανισμούς για να τρομάξετε τις θηλυκές NPC και να αυξήσετε την δύναμη σας. Για παράδειγμα, μπορείτε να σβήσετε τα φώτα, να ανοίξετε έναν υπολογιστή, να θέσετε σε λειτουργία ένα πλυντήριο ή ένα φούρνο μικροκυμάτων. Όπως είναι φυσικό η εκάστοτε κοπέλα αδυνατεί να εξηγήσει αυτά τα περίεργα φαινόμενα και κατά συνέπεια τρομάζει. Ο φόβος τους σας “ταΐζει”, αυξάνει την δύναμη σας ως φάντασμα και σας επιτρέπει να αλληλεπιδράσετε με διάφορα αντικείμενα.

Στα περισσότερα κεφάλαια της ιστορίας ακολουθεί και ένα δεύτερο trick section, στο οποίο θα πρέπει να προβείτε στα κατάλληλα tricks σε περισσότερα τους ενός δωμάτια του σπιτιού ώστε να πετύχετε το κατάλληλο trick chain. Λόγου χάρη, στο ένα δωμάτιο ρίχνετε μια μπανανόφλουδα, την πατάει μια κοπέλα και από τον θόρυβο μια δεύτερη έρχεται στο ίδιο δωμάτιο για να δει τι συμβαίνει. Όσο προχωράτε τα trick chains που θα πρέπει να εκτελέσετε γίνονται όλο και πιο περίτεχνα και απαιτούν 3-4 interactions. Με δεδομένο ότι έχετε περιορισμένα tricks στην διάθεσή είναι πιθανόν να αποτύχετε. Στην περίπτωση αυτή ο κόσμος καταστρέφεται, αλλά για καλή σας τύχη ο χρόνος γυρίζει αυτόματα πίσω στην αρχή του κεφαλαίου.

Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στα 10 τελευταία κεφάλαια της ιστορίας. Σε αυτά το Punch Line ακολουθεί έναν ξεκάθαρο Visual Novel προσανατολισμό. Κοινώς παρακολουθείτε το story και σε διάφορα χρονικά σημεία καλείστε να πάρετε μια κρίσιμη απόφαση. Αν πάρετε μια λάθος απόφαση, θα προκαλέσετε την καταστροφή του κόσμου και θα χρειαστεί να επιστρέψετε πίσω για να “διορθώσετε” το λάθος σας. Εάν δεν το έχετε αντιληφθεί ήδη το Punch Line δεν διαθέτει κάποιο “Game Over” screen, αφού πάντα μετά από κάθε λάθος σας ο χρόνος γυρνάει πίσω. Το γεγονός αυτό εκμηδενίζει τον βαθμό πρόκλησης, ωστόσο δεν μπορούμε να εκλάβουμε το στοιχείο αυτό ως κάτι αρνητικό, αφού έχουμε να κάνουμε με ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα των δημιουργιών αυτού του χώρου.

Το Punch Line είναι αρκετά χορταστικό από πλευράς διάρκειας, καθώς θα χρειαστεί να αφιερώσετε γύρω στις 15 ώρες για να το ολοκληρώσετε. Υπάρχει η δυνατότητα για να κάνετε skip τις ομιλίες που έχετε παρακολουθήσει ή απλά να κάνετε force skip όλους τους διαλόγους. Δυστυχώς δεν μπορείτε να κάνετε skip τα cinematics, καθώς και το opening και ending scene κάθε κεφαλαίου της ιστορίας. Να σημειώσουμε εδώ ότι κάθε κεφάλαιο σας παρουσιάζεται με την μορφή anime επεισοδίου. Ως εκ τούτου θα πρέπει να δείτε τους τίτλους αρχής και τους τίτλους τέλους 46 συνολικά φορές κατά την διάρκεια του playthrough σας. Η αδυναμία ταχείας προσπέλασης αυτών των σκηνών αποτελεί πρακτικά το μόνο ουσιαστικό μειονέκτημα του Punch Line.

Η νέα δουλειά των Mages Inc./5pb αφήνει θετικές εντυπώσεις σε οπτικοακουστικό επίπεδο έχοντας τα ίδια ακριβώς production values με αυτά του ομώνυμου anime. Οι voice actors είναι οι ίδιοι ακριβώς με το anime και μας χαρίζουν κορυφαίες ερμηνείες, ενώ το soundtrack συνοδεύει αρμονικά το gameplay. Η ποιότητα των textures πάντως στα δωμάτια του Korai House φέρνει στο νου την προηγούμενη γενιά οικιακών κονσολών.

Το review βασίστηκε στην ψηφιακή έκδοση του παιχνιδιού για το PS4, η οποία μας παραχωρήθηκε από την Pqube. Επίσημος διανομέας στην Ελλάδα είναι η Enarxis Dynamic Media.

Πηγή: IGN Greece


Σχολιασμός

Γράψτε το σχόλιό σας

ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ: NOVA TELECOMMUNICATIONS & MEDIA ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (δ.τ. NOVA M.A.E.)

ΑΦΜ: 099936189, ΔΟΥ ΦΑΕ ΑΘΗΝΩΝ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ 106, ΑΘΗΝΑ, 104 42

ΤΗΛ: 210-6158000, E-MAIL: info@novasports.gr

ΙΔΙΟΚΤΗΤΡΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ: NOVA M.A.E. ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ “UNITED GROUP OF COMPANIES”

ΝΟΜΙΜΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙΑΔΟΥ

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΡΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙΑΔΟΥ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΙΩΡΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΔΟΥΚΑΣ

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΟΜΕΑ (DOMAIN NAME): NOVA M.A.E.