TAGS

Ξέρετε ποιο ήταν το πρώτο κορεάτικο αυτοκίνητο;

Με αφορμή την παρουσίαση του Hyundai Kona, που θεωρείται σημείο αναφοράς για την Κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία ψάξαμε ποιο ήταν το πρώτο αυτοκίνητο το οποίο κατασκευάστηκε εκεί.
0
Γιώργος Σκευοφύλαξ
04/04/2017 • 11:20
Sibal
  • shares
Με αφορμή την παρουσίαση του Hyundai Kona, που θεωρείται σημείο αναφοράς για την Κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία ψάξαμε ποιο ήταν το πρώτο αυτοκίνητο το οποίο κατασκευάστηκε εκεί. 

Η Hyundai ανακοίνωσε ένα νέο SUV της κατηγορίας "B" λέγοντας πως διαθέτει προοδευτικό ύφος που αντικατοπτρίζει τον τρόπο ζωής των σύγχρονων πελατών.

Όμως κοιτάζοντας την ιστορία του πρώτου αυτοκινήτου, που κατασκευάστηκε στην Κορέα βλέπουμε πως αυτό ήταν ένα τετρακίνητο όχημα.  

Η δημιουργία των κορεατικών αυτοκινήτων ξεκινά στα τέλη του '50-'53 στο τέλος του πολέμου της Κορέας. Όταν οι εχθροπραξίες σταμάτησαν, οι ΗΠΑ και η Δημοκρατία της Κορέας υπέγραψαν στρατιωτική συμμαχία και ξεκίνησαν μία νέα σχέση Σεούλ-Ουάσινγκτον. Εκεί βρίσκουμε τις ρίζες της Κορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το όνομα του πρώτου αυτοκινήτου ήταν "Sibal" και χρονολογείται από το 1955. Τα αδέλφια Τσόι Μου Σιόνγκ ήταν οι κατασκευαστές και χρησιμοποίησαν σαν βάση ένα Willys Jeep (υπήρχαν αναρίθμητα στη Νότια Κορέα στα μέσα της δεκαετίας του 1950). 

Περίπου το 50% του κινητήρα του Sibal (κατά πάσα πιθανότητα τετρακύλινδρος βενζίνης ) παραγόταν στην Κορέα, ενώ το αμάξωμα κατασκευαζόταν από παλιά βαρέλια πετρελαίου. Το σχήμα του Sibal, δημιουργούταν πάνω στο σκελετό του Jeep και ήταν σφυρήλατο στο χέρι χρησιμοποιώντας βαρέλια πετρελαίου. 

Η αρχική ζήτηση ήταν μάλλον κακή, αλλά μετά την βράβευσή του από την κυβέρνηση η παραγωγή του Sibal αυξήθηκε. Η μεγάλη ώθηση, στις πωλήσεις ήρθε χάρη στην χρήση τους ως ταξί αφού τα περισσότερα από τα Sibals που κατασκευάστηκαν έως τα τέλη της δεκαετίας του '50 χρησιμοποιήθηκαν ως ταξί.

Η συνολική παραγωγή έφτασε στα  3.000 μοντέλα και διήρκεσε από το 1955 έως περίπου το 1959.

Πως όμως η Νότια Κορέα έφτασε από το Sibal στην παγκόσμια (σχεδόν) κυριαρχία; Με ένα νόμο: Το 1962, η κυβέρνηση της Σεούλ θέσπισε πολιτική προώθησης της αυτοκινητοβιομηχανίας. με την οποία οι ξένες εταιρίες δε μπορούσαν να εγκαταστήσουν εργοστάσια, εκτός αν ήταν σε κοινοπραξίες με κορεατικές εταιρείες. Ο νόμος αυτός πραγματικά άλλαξε το τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Γράψτε το σχόλιο σας...
22/11/2018 • 13:33

Ισορροπίες στην πρώτη "μάχη" επιβίωσης

Για μια θέση στην Σουηδική Allsvenskan παλεύουν σε διπλή αναμέτρηση η Εσκιλστούνα με την Μπρομαποϊκάρνα.Η έδρα μπορεί να παίξει ρόλο όμως οι φιλοξενούμενοι θα ψάξουν με αξιώσεις το γκολ

22/11/2018 • 11:28