5 +1 πράγματα που πρέπει να ξέρετε πριν δείτε το «Δύσκολες ώρες στο Ελ Ροαγιάλ»

Πυκνή τμόσφαιρα, μυστήριο, “ταραντινική” αισθητική και ένα καστ υπέροχων ηθοποιών. Μη διστάσετε να κάνετε check in στο «El Royale». Θα περάσετε υπέροχα!
0
Πόλυ Λυκούργου
17/07/2019 • 10:22
5 +1 πράγματα που πρέπει να ξέρετε πριν δείτε το «Δύσκολες ώρες στο Ελ Ροαγιάλ»
  • shares

Λαμπερό από τα neon φώτα του μα σκοτεινό στην καρδιά του, 60ς ποπ αλλά όχι απαραίτητα ελαφρύ, το αστυνομικό pulp μυστήριο του «El Royale» θα σας ξετρελάνει.

Πρόκειται για τη δεύτερη σκηνοθετική απόπειρα του Ντρου Γκόνταρντ (ο οποίος και με το ανατρεπτικό θρίλερ «Cabin In The Woods» είχε προκαλέσει παράμοια αίσθηση).


Με μία αισθητική που ξεχωρίζει, σαφείς επιρροές από το κινηματογραφικό σύμπαν των αδελφών Κοέν και του Κουέντιν Ταραντίνο και ένα λαμπερό καστ (Τζεφ Μπρίτζες, Τζον Χαμ, Ντακότα Τζόνσον, Κρις Χέμσγουορθ και την -αποκάλυψη!- Σίνθια Ερίβο), ο Γκόνταρντ έκανε μία στιλάτη περιπέτεια εποχής που έγινε αυτόματα κλασική!


Διαβάστε 5+1 πράγματα που δεν θα μπορούσατε να ξέρατε για το «Δύσκολες Ωρες στο Ελ Ροαγιάλ»:


Το ξενοδοχείο αυτό υπήρχε, λεγόταν «Cal Neva Resort & Casino» και ανήκε στον Φρανκ Σινάτρα! Το Cal Neva βρισκόταν στη Λίμνη Τάχο και πράγματι το οικόπεδό του χωριζόταν σε δύο μέρη: το ένα ανήκε στην πολιτεία της Καλιφόρνια και το άλλο στην πολιτεία της Νεβάδα. Η Τζούντι Γκάρλαντ είχε δώσει μία παράσταση εκεί, όταν ήταν μόλις 13 ετών. Μέλη της οικογενείας Κένεντι έμεναν εκεί και οι φήμες θέλουν να είναι το ξενοδοχείο όπου πήγαινε με τις ερωμένες του – ανάμεσα στις οποίες και η Μέριλιν Μονρό. Μάλιστα, εκεί η Μονρό είχε επιχειρήσει να αυτοκτονήσει, αλλά την πρόλαβαν την τελευταία στιγμή. Το 1960 το αγόρασε ο Φρανκ Σινάτρα γιατί εξυπηρετούσε τις δουλειές της μαφίας με τις οποίες ήταν κι ο ίδιος μπλεγμένος.


Κανείς δεν είχε το σενάριο στα χέρια του! Ο  Ντρου Γκόνταρντ ήξερε πολύ καλά ότι οι ανατροπές του σεναρίου είναι το κλειδί της ταινίας. Για αυτό και το έγραφε σε πλήρη μυστικότητα. Ολοι όσοι το διάβασαν – από τους παραγωγούς, τους διευθυντές των στούντιο, μέχρι και τους ηθοποιούς- ήξεραν μέρος της αλήθειας και το διάβαζαν στο προσωπικό του tablet, το οποίο μία ώρα μετά του έδιναν πίσω.


Το καστ δέχθηκε να παίξει με ελάχιστα χρήματα. Με αρχηγό τον Τζεφ Μπρίτζες (στον πιο cool ρόλο του μετά τον «Dude»), το καστ της ταινίας έχει μερικά τρανταχτά ονόματα:  Τζον Χαμ, Ντακότα Τζόνσον, Κρις Χέμσγουορθ και, το τονίζουμε, την αποκάλυψη Σίνθια Ερίβο. Ολοι δέχθηκαν μείωση μισθού, καθώς ο Ντρου Γκόνταρντ τούς έπεισε ότι όσο μικρότερο βγει το μπάτζετ της ταινίας, τόση μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων θα έχουν από το στούντιο. Κι έτσι κι έγινε!


Ποιοι αρνήθηκαν να παίξουν (και τώρα χτυπάνε το κεφάλι τους στον τοίχο) Αρχικά, ο ρόλος του “πλασιέ” είχε δοθεί στον Ράσελ Κρόου, ο οποίος αποχώρησε. Ο Μάθιου ΜακΚόνεχεϊ θα έπαιζε τον «Μπίλι Λι», αλλά αρνήθηκε. Και, ο ρόλος της «Νταρλίν» είχε γραφτεί για την Beyoncé. Το γεγονός ότι ο δισταγμός της να παίξει στην ταινία μάς έκανε και ανακαλύψαμε την Σίνθια Ερίβο, άξιζε κάθε κόπο. Η Ερίβο δεν έχει ξανακάνει σινεμά – οι παραγωγοί τής πρότειναν το ρόλο γιατί την είδαν στο «Πορφυρό Χρώμα» στο Μπρόντγουεϊ. Η φωνητική της δεινότητα είναι ανεπανάληπτη, αλλά και η γενικότερη ερμηνεία της κλέβει την παράσταση. Η σκηνή που ο Τζον Χαμ την παρακολουθεί από τους μυστικούς διαδρόμους να τραγουδάει, γυρίστηκε 27 φορές. Και τις 27 η Ερίβο τραγουδούσε live και χωρίς μουσική. Δεν γίνονται αυτά...


Η αίρεση του Τσαρλς Μάνσον ήταν φυσικά η πηγή έμπνευσης για το χαρακτήρα του Κρις Χέμσγουορθ «Μπίλι Λι». H επιρροή του στις νεαρές γυναίκες, ο τρόπος που είχε στήσει την «οικογένειά» τους, οι διαβόητοι φόνοι το καλοκαίρι του 1969 – όλα υπονοούνται στην ταινία.


Είναι το «El Royale» ο προθάλαμος της κόλασης; Πολλοί είδαν την ταινία ως μία αλληγορία. Το ξενοδοχείο (έτσι χωρισμένο στη μέση Καλιφόρνια/Νεβάδα) ως «limbo» μεταξύ ζωής και θανάτου, Παράδεισου και Κόλασης. Οι χαμένες ψυχές θα βρεθούν εκεί για να δοκιμαστούν και να διαλέξουν πλευρά και δωμάτιο. Αν κανείς σκεφτεί το χαρακτήρα του «ιερέα» Τζεφ Μπρίτζες, αλλά και τα χρώματα που έχουν επιλέξει οι σκηνογράφοι (το έντονο κόκκινο στις ανάλογες σκηνές), αυτή η θεωρία στέκει... 

Γράψτε το σχόλιο σας...