5 πράγματα που δεν ξέρατε για το «Revenant»

0
Πόλυ Λυκούργου
07/10/2016 • 10:42
The revenant
  • shares
«Revenant» σημαίνει «πνεύμα», «στοιχειό» - ένα φάντασμα που επιστρέφει από τον τάφο για να τρομοκρατήσει τους ζωντανούς.
Η χρήση του στον τίτλο της επόμενης υποψήφιας ταινίας όμως συμβολίζει περισσότερο την συγκλονιστική δύναμη του ανθρώπου για επιβίωση. Εμπνευσμένη από αληθινά γεγονότα, στη ζωή του θρυλικού εξερευνητή Χιου Γκλας, ο οποίος σε μία αποστολή δέχθηκε επίθεση από μια αρκούδα και εγκαταλήφθηκε από τα μέλη της ομάδας του, που τον θεώρησαν νεκρό. Προσπαθώντας να επιβιώσει, ο Γκλας υπομένει τις αφάνταστες δυσκολίες, καθώς και την προδοσία του έμπιστου ανθρώπου του, Τζον Φιτζέραλντ. Με μόνο οδηγό του την δύναμη της θέλησης, ο Γκλας πρέπει να αντέξει τον βαρύ χειμώνα σε μια ανελέητη προσπάθεια να επιζήσει και να να επιστρέψει στον καταυλισμό του.

Μία αληθινή ιστορία, γυρισμένη (όσο το δυνατόν) κοντά στις αληθινές, αντίξοοες συνθήκες. Ενας μεγάλος σωματικός και ψυχικός άθλος για τους ηθοποιούς και το συνεργείο. 


Διαβάστε 5  λόγους γιατί!


Γυρίστηκε σε φυσικές συνθήκες: στους πάγους και τις πραγματικές θερμοκρασίες 
που συνέβη η αληθινή ιστορία και σε φυσικό φως.
Γύρισμα σε φυσικό φως σημαίνει ότι η παραμικρή καθυστέρηση προκαλεί να χαθεί η λήψη γιατί το φως αλλάζει και δεν μπορεί να μονταριστεί το υλικό. Παγωνιά: δεν ήταν μόνο ηθοποιοί και συνεργείο που ταλαιπωρήθηκαν.
Πάγωναν και τα μηχανήματα σε αυτές τις θερμοκρασίες. Ενας άθλος. Ο μεγάλος ήρωας ήταν ο Εμανουέλ Λουμπέζκι – ο 52 χρονών μεξικανός διευθυντής φωτογραφίας, με 30 χρόνια καριέρας. Μόνιμος συνεργάτης του Κουαρόν, αλλά και του Τέρενς Μάλικ: σκεφθείτε είναι ο άνθρωπος που φώτισε το «Children of Men» και «Το Δέντρο της Ζωής». Αναλογισθείτε τι έχει κάνει τα τελευταία χρόνια αυτός ο καλλιτέχνης των φακών: στο «Gravity» γύρισμα σε green box, στο «Birdman» μονοπλάνα σε εσωτερικούς κυρίως χώρους, τώρα επικά γυρίσματα, αποκλειστικά on location στις πιο αφιλόξενες περιοχές, με νατουραλιστικό φως, απέναντι στα στοιχεία της φύσης και την παγωνιά. Βαθιά υπόκλιση. Και τρίτο (επάξιο) Οσκαρ σε τρία συνεχόμενα χρόνια!

H αρκούδα. Σημείο αναφοράς ένα βίντεο επίθεσης αρκούδας σε γερμανικό ζωολογικό κήπο σ' έναν επισκέπτη που έπεσε στο βιότοπό της μεθυσμένος. Υπηρξε κασκαντέρ φυσικά, αντί αρκούδας και με μεθοδευμένη χορογραφία τραβούσε και ταρακουνούσε τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο εκεί που το ζώο δάγκωνε και χτυπούσε το θύμα του. Ο ίδιος ο Ντι Κάπριο πρότεινε να υπάρχουν στιγμές ακινησίας και σιωπής, οι οποίες έχτισαν περισσότερο την ένταση. 

Aς μας εξηγήσει πώς γυρίστηκε η επίμαχη σκηνή, ο υπεύθυνος της ομάδας ειδικών οπτικών εφέ, Ριτς ΜακΜπράιντ: «Με τον Αλεχάντρο συζητήσαμε 2 παραμέτρους: διαδικασία, πώς δηλαδή ένα αγρίμι επιτίθεται, τις κινήσεις, το σχέδιο, τη χορογραφία και αληθοφάνεια – δεν είναι ένα τέρας, είναι στο δικό του φυσικό περιβάλλον και προστατεύει τα παιδιά της... Ο Αλεχάντρο ήθελε η επίθεση να είναι αιφνιδιαστική και ο θεατής να νιώσει εκεί – το βάρος του ζώου, το βλέμμα του, τα σάλια του...»

Μακιγιάζ/σκηνογραφία/κοστούμια: To Revenant ήταν μεγάλη πρόκληση. Τα ρούχα έπρεπε να είναι λιγδιασμένα, αιματοβαμμένα, ένα με το δέρμα. Χρειάστηκε μεγάλη έρευνα γιατί ο Ινιαρίτου απαιτούσε αληθοφάνεια.  Μόνο το κουστούμι του Λεονάρντο είχε 20 εκδοχές σε διαφορετικές στιγμές της ταινίας.
Η λίγδα ήταν ένα κατασκεύασμα από μαύρο κερί που άλοιβαν τα ρούχα για να δημιουργήσουν αυτή την αίσθηση βρώμας, λάσπης, λίπους από τα ζώα που έγδερναν. Ομως τίποτα δεν ήταν απλό: δούλευαν με φυσικό φως, να θυμίσουμε, κι αυτό σημαίνει ότι χρειαζόταν διαφορετική ποσότητα μαύρου κεριού για να επιτύχεις ομοιομορφία. Ενας εφιάλτης. 
2.30 ώρες στο μακιγιάζ κάθε μέρα ο Λεονάρντο. 20 λεπτά ήθελαν μόνο για το μούσι του. Δούλεψαν με μάσκες σιλικόνης, κερί για τον πάγο στα μαλλιά και τα γένια, 10 διαφορετικούς τόνους χρώματος στο αίμα που έπρεπε να αναβλύζει από τις πληγές, μακιγιάζ που να αποτυπώνει τις πληγές στο φυσικό φως.  
Το προσθετικό μακιγιάζ μπορεί να πρέπει να είναι αόρατο: του έδιναν προσθετικά σιλικονένια γάντια για τα χέρια όταν έπρεπε να έρπεται για ώρες στο χιόνι, καθώς υπήρχε φόβος για κρυοπαγήματα. 

Τομ Χάρντι: Μπορεί ο Λεονάρντο να κέρδισε όλη τη δόξα και το Οσκαρ (του το χρωστούσαν) αλλά μην υποτιμάτε την αξία του δεύτερου πρωταγωνιστή, του Τομ Χάρντι. Θα δούμε υπέροχα πράγματα από αυτόν (και ήδη έχουμε δει αρκετά). Σε κάθε ρόλο μεταμορφώνεται (από το «Dark Knight Rises» μέχρι το «Mad Max» κι από το «Locke» μέχρι το «Legend») , αλλάζει, χειρίζεται διαφορετικά το σώμα και τη φωνή του. Μελετά και τις πιο μικρές λεπτομέρειες, Για το «Revenant» για παράδειγμα διαπίστωσε ότι στις κατασκηνώσεις των κυνηγών γούνας μαζεύονται σμήνη από μύγες, οπότε μιλά μέσα από τα δόντια του, όπως θα έκανε ένας άνθρωπος για να μην καταπιεί μύγα.

Οscars: Τρία Οσκαρ για το «The Revenant», Σκηνοθεσίας, Φωτογραφίας και Α' Ανδρικού Ρόλου. Αλλά πολλά ρεκόρ.  Φαινόμενο των σύγχρονων Οσκαρ, ο Εμάνουελ Λουμπέσκι έχει προταθεί οκτώ φορές και έχει κερδίσει ήδη δύο συνεχόμενα Οσκαρ (πρόπερσι με το «Gravity» και πέρσι με το «Birdman»). Κερδίζοντας και το τρίτο του φέτος, σπάει ένα νέο ρεκόρ, τρία Οσκαρ σε τρία συνεχόμενα χρόνια!
Υποψήφιος έξι φορές μέχρι σήμερα, ο Λεονάρντο ΝτιΚάπριο θα μπορούσε να είχε κερδίσει το Οσκαρ σε κάθε μια από τις υποψηφιότητές του (το 1994 για Β' Ανδρικό Ρόλο για το «Τι Βασανίζει τον Γκίλμπερτ Γκρέιπ;», το 2005 για το «Aviator», το 2007 για το «Blood Diamond», το 2014 για τον «Λύκο της Wall Street»), για να μην αναφερθεί κανείς στην αδικία του να μην είναι καν υποψήφιος για τον «Τιτανικό».
Τέλος, ο Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου μπήκε στην ολιγομελή λίστα, μαζί με τον Γούιλιαμ Γουάιλερ και τον Τζόζεφ Μάνκιεβιτς, των σκηνοθετών που έχουν κερδίσει Οσκαρ δύο συνεχόμενες χρονιές.

- The RevenantΜη χάσετε την ταινία τη Κυριακή 9/10 στις 22:00 αποκλειστικά στο NOVACINEMA1HD

- Και μην ξεχνάς...με το Novaguide.gr φτιάχνεις το δικό σου τηλεοπτικό οδηγό διαθέσιμο όπου και αν βρίσκεσαι.

Γράψτε το σχόλιο σας...