Φιλικά με μετακίνηση οπαδών, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον

Ο Γιάννης Φουρνάρος γράφει στο προσωπικό του blog για την πρόταση διεξαγωγής Λιγκ Καπ.
Γιάννης Φουρνάρος
13/01/2018 • 15:12
Στιγμιότυπο από το Δ.Σ. της Σούπερ Λιγκ.
  • shares
Δεν μπορεί να λοιδορείς κάποιον επειδή προσπαθεί να ανακαλύψει τρόπους να κερδίσει χρήματα. Ούτε κάποιος μπορεί να περιορίσει τις επιθυμίες οποιουδήποτε. Φαντάζομαι ο καθένας από εμάς, βγαίνοντας στην αγορά που δραστηριοποιείται, θα ήθελε για τον εαυτό του αμοιβή, 16 χιλιάδων ευρώ μηνιαίως για παράδειγμα. Και εδώ αρχίζουν τα σοβαρά: για ποιο λόγο κάποιος διεκδικεί τόσα χρήματα; Με ποια λογική; Πόσο σοβαρή είναι η αξίωσή του; Στη δική μας κουβέντα, η Super League επιθυμεί τη διεξαγωγή μίας νέας διοργάνωσης. Αφήνω λίγο στο περιθώριο κάποια απολύτως βάσιμα επιχειρήματα του τύπου: τρεις μήνες πριν από τη τέλεση μίας διοργάνωσης, ξεκινούν οι συζητήσεις; οι παίκτες "καίγονται" με τα play off, σύμφωνα με τη διοργανώτρια, γι' αυτό και "κόπηκαν", αλλά μπορούν να παίξουν σε έναν άλλον θεσμό; "κόπηκαν" τα play off, λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος, όταν με εξαίρεση τον πρωταθλητή, συμμετείχαν οι ομάδες που βγαίνουν στην Ευρώπη και καθοριζόταν ποιο εισιτήριο θα λάμβανε ο καθένας, και θα έχει μεγαλύτερη ανταπόκριση το λιγκ καπ; Έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον να παίζει μία εμπορική ομάδα με αντίπαλο ένα σύλλογο που υποβιβάστηκε, απ' ότι να γίνονται ντέρμπι μεταξύ των "μεγάλων"; Όταν από τον Ιανουάριο "ξεφορτώνουν" μπάτζετ οι ΠΑΕ που έχουν σωθεί ή έχουν υποβιβαστεί πρόωρα, για λόγους οικονομίας, τι ρόστερ θα παρουσιάσουν τον Μάιο; Ποιο είναι το κίνητρο για παίκτες; Εκτιμώ πως όλοι καταλαβαίνουμε τις απαντήσεις, αλλά δεν είναι αυτό το ζητούμενο.

Ο ευκαιριακός, "καφενειακός", πρόσκαιρος τρόπος δράσης των παραγόντων αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα. Θα χτιζόταν με λογική η σκέψη για διεξαγωγή κι άλλων αγώνων ποδοσφαίρου, αν υπήρχε ενδιαφέρον από το κοινό και τους διαφημιστές. Το βασικό προϊόν που πουλάει η Super League, το πρωτάθλημα δηλαδή, παίζεται σε άδεια γήπεδα. Κυριολεκτικά, λόγω τιμωριών όλων των εμπορικών ομάδων και μεταφορικά, καθώς ο μέσος όρος των εισιτηρίων, μετά την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου ανέρχεται στις 4 χιλιάδες. Σ' αυτό το σημείο θα μπορούσαμε να αναφερθούμε και σε επιμέρους μετρήσεις που να αφορούν το ελληνικό ποδόσφαιρο και που αποδεικνύουν την ίδια εικόνα περιορισμένου ενδιαφέροντος όπως το πόσοι άνθρωποι πληρώνουν για να παρακολουθούν τη Super League, την πτωτική πορεία που έχουν τα θέματα των ομάδων στα sites αθλητικού ενδιαφέροντος κλπ. Ο κόσμος λοιπόν απέχει από το γήπεδο και από την τηλεόραση, το εμπορικό ενδιαφέρον απουσιάζει, κάτι που επιβεβαιώνεται από την έλλειψη κεντρικών χορηγιών μέσω διοργανώτριας αρχής, αλλά και μεμονωμένα στις ΠΑΕ. Τα νούμερα είναι αμείλικτα και δεν επιφέρουν αμφισβήτησης.

Και αντί οι παράγοντες να βρουν τρόπο να προσελκύσουν το κοινό, αντί να λύσουν τα χρόνια προβλήματα που μαστίζουν τις επιχειρήσεις τους (αν δεν τους ενδιαφέρει το ποδόσφαιρο, ας επικεντρώσουν στις εταιρείες τους), πετούν μία... ρουκέτα. Με βάση το παρελθόν λοιπόν μπορούν να επαναφέρουν και τα εξής: Με δεδομένο ότι το πρωτάθλημα είχε κενό 20 ημερών κατά το διάστημα των εορτών (όταν όλη η Ευρώπη παίζει μπάλα), να θεσμοθετήσουν το κύπελλο Χριστουγέννων. Και επειδή άλλες 20 μέρες θα έχει κενό το Πάσχα, ας κάνουν και το κύπελλο Πάσχα. Και στην τελική μπορούν να κάνουν και φιλικά μεταξύ τους, αλλά θα ήταν καλύτερο να έχει μετακίνηση φιλάθλων, ώστε το ενδιαφέρον που δεν θα υπάρχει εντός γραμμών, να περάσει στις εξέδρες και στους δρόμους γύρω από τα γήπεδα... Αναλάβετε τις ευθύνες σας επιτέλους, είστε εκείνοι που σβήνουν το ελληνικό ποδόσφαιρο από τον χάρτη της χώρας.   
Γράψτε το σχόλιο σας...

09/05/2018 • 16:07