The Upside Review

Τα ετερώνυμα έλκονται.Ένας πρώην αφροαμερικανός κατάδικος, προσλαμβάνεται από ένα τετραπληγικό...

Τα ετερώνυμα έλκονται.

Ένας πρώην αφροαμερικανός κατάδικος, προσλαμβάνεται από ένα τετραπληγικό εκατομμυριούχο αριστοκράτη. Μια πολύ ιδιαίτερη επαφή μεταξύ των δύο ξεκινά.

Απ’ τον Neil Burger, σκηνοθέτη του μακρινού Illusionist του 2006 και του Divergent του 2014, έρχεται αυτό εδώ το αμερικάνικο remake της μεγάλης επιτυχίας του ομώνυμου Γαλλικού φιλμ του 2011, σε μια εποχή που τα remake δίνουν και παίρνουν με ρυθμούς όλο και πιο ραγδαίους, εποχή αναμενόμενου και φυσιολογικού κορεσμού, καθώς με μαθηματική ακρίβεια, κάποια στιγμή η πρωτοτυπία στερεύει όλο και περισσότερο. Κάτι τέτοιο δεν πρέπει επουδενί να μας κάνει αρνητικούς με την όλη φυσιολογία της έννοιας remake, καθώς ανά καιρούς έχουν υπάρξει και περιπτώσεις διαμάντια, αλλά και παντελώς σκάρτες δημιουργίες. Το φετινό The Upside, δεν ανήκει ούτε στη μία, ούτε στην άλλη κατηγορία, καθώς πρόκειται για ένα φιλμ που προσπαθεί, σέβεται το πρωτότυπο (σε βαθμό αντιπαραγωγικό), αλλά που δεν αποδεικνύει πουθενά το νόημα ύπαρξής του.

Με ένα ευκολόπεπτο αλλά και ενδιαφέρον θέμα, που με τη σωστή διαχείριση μπορεί να γίνει κάτι αξιοπρεπέστατο (βλέπε Good Will Hunting, Finding Forester), το Upside πατά κατά γράμμα πάνω στο γαλλικό φιλμ, σε βαθμό καταχρηστικό που το καθιστά κλώνο, καθώς οι σκηνές, κατά δήλωσιν και των συντελεστών, είναι μια προς μία πάνω στο πρωτότυπο φιλμ, κάτι που από μόνο του κάνει την ύπαρξη του εν λόγω φιλμ αχρείαστη ακόμα και για κάποιον που δεν έχει δει την αρχική ταινία. Παρόλα αυτά, το φιλμ αρχικά έχει πράγματα να πει ιδιαίτερα στην πρώτη του ώρα, όπου έστω και οριακά καταφέρνει να χτίσει, έναν υποτυπώδη ρυθμό και ατμόσφαιρα που σε βάζει στο κλίμα του, αν και χωρίς να σε καθηλώνει υπάρχει μια διάδραση μεταξύ δημιουργών και θεατή, κυρίως και λόγω του πρωταγωνιστικού διδύμου Kevin Hart-Bryan Cranston, βασισμένο σεναριακά στο δίδυμο αντίθετων χαρακτήρων, που σιγά σιγά έρχονται κοντά, δόγμα που χρησιμοποίησε εν πολλοίς ο Σαίξπηρ και έκτοτε, κινεί την παγκόσμια δραματουργία. Η σκηνοθεσία είναι εξαρχής αξιοπρεπής και καλαίσθητη σχετικά, ωστόσο ενώ περιμένεις πως τα δρώμενο θα ρολάρουν καλύτερα και με μεγαλύτερο ενδιαφέρον όσο η ώρα περνά, κάτι τέτοιο δεν έρχεται ποτέ, κάτι το οποίο είναι κρίμα για ένα φιλμ που έδειχνε ότι έχει τις προδιαγραφές για κάτι ανώτερο, ωστόσο είναι εμφανές πως studio και δημιουργοί, δεν είχαν τις ανάλογες φιλοδοξίες ή και όρεξη ίσως για το εν λόγω project.

Ένα μεγάλο μείον του Upside, είναι η μη εκμετάλλευση του σεναριακού υλικού του, καθώς και ότι αφήνει χαρακτήρες και γεγονότα ημιτελή, με μια μεγάλη αίσθηση τυπικής διεκπεραίωσης η οποία δίνει στο φιλμ έναν ψυχρά επαγγελματικό τόνο, που σαμποτάρει αρκετά το σύνολο και τις προθέσεις. Δυστυχώς όλα εδώ φαίνονται προκαθορισμένα χωρίς να έχουν χώρο αναπνοής και περαιτέρω ανάπτυξης, μένοντας στη σφαίρα του μονοδιάστατου και μην μπαίνοντας εις βάθος, ενώ στην πορεία προστίθενται και κάποια κλισεδάκια, τα οποία δεν προσπερνώνται, ενώ τα μηνύματα που αρχικά ο δημιουργός θέλει να περάσει μέσω του φιλμ, τύπου κοινωνιολογικού και ψυχολογικού-προσωπογραφίας, υπάρχουν μεν, μένοντας ωστόσο σε μια σφαίρα αυτόματου πιλότου. Γενικώς μερικές σκηνές, είναι καλοδουλεμένες και περνούν το απαραίτητο feeling του σεναρίου και με κάποιες όμορφες σκηνοθετικές πινελιές, που σε κάνουν να μη βαριέσαι και να θες να παρακολουθήσεις τη συνέχεια, ωστόσο υπάρχει μια μεγάλη τελική αίσθηση, πως όλα εδώ έχριζαν καλύτερης διαχείρισης, στην ανάπτυξη τόσο του σεναριακού υλικού όσο και των χαρακτήρων. Το cast ωστόσο, κάνει συνολικά αξιόλογη δουλειά όπως το κεντρικό δίδυμο των Kevin Hart-Bryan Cranston, ειδικά ο Kevin Hart δίνει μια ιδιαίτερα απολαυστική ερμηνεία που σίγουρα θα σας κάνει εντύπωση, ενώ πολύ καλή είναι και η εμφάνιση της μεγάλης Nicole Kidman αλλά και της Aja Naomi King, στους γυναικείους ρόλους του φιλμ. Γενικώς, το Upside, με κάποιες καλές και αδιάφορες στιγμές, είναι μάλλον ένα άτονο φιλμ, που αν και είχε περγαμηνές, δεν εκμεταλλεύεται τα στοιχεία που θα το κάνουν να ξεχωρίσει και να έχει σοβαρό λόγο ύπαρξης.

Πηγή: IGN Greece


Σχολιασμός

Γράψτε το σχόλιό σας

ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ: NOVA TELECOMMUNICATIONS & MEDIA ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (δ.τ. NOVA M.A.E.)

ΑΦΜ: 099936189, ΔΟΥ ΦΑΕ ΑΘΗΝΩΝ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ 106, ΑΘΗΝΑ, 104 42

ΤΗΛ: 210-6158000, E-MAIL: info@novasports.gr

ΙΔΙΟΚΤΗΤΡΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ: NOVA M.A.E. ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ “UNITED GROUP OF COMPANIES”

ΝΟΜΙΜΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙΑΔΟΥ

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΡΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙΑΔΟΥ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΙΩΡΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΔΟΥΚΑΣ

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΟΜΕΑ (DOMAIN NAME): NOVA M.A.E.