TAGS

    Δοκιμή: Οδηγούμε το Audi A1 140hp

    Στο τιμόνι με το news.gr.
    05/05/2015 • 08:40
    Δοκιμή: Οδηγούμε το Audi A1 140hp
    • shares

    Τις ημέρες που η Kosmocar παρουσίαζε το ανανεωμένο Α1, εμείς οδηγούσαμε το προηγούμενο 5θυρο Α1 στην έκδοση με τον κινητήρα 1.4 TFSI των 140 ίππων  και 25,5 χγρμ. ροπής, τεχνολογίας Cylinder On Demand που σημαίνει πως για εξοικονόμηση καυσίμου ο κινητήρας έχει τη δυνατότητα να απενεργοποιεί τους δύο από τέσσερις κυλίνδρους όταν το αυτοκίνητο έχει αναπτύξει ταχύτητα αλλά ο οδηγός δεν πατά το γκάζι, ή όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε χαμηλές στροφές.

    Το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων ενεργοποιείται σε στροφές κινητήρα μεταξύ 1.400 και 4.000 και με ροπή εξόδου μεταξύ 25 Nm και 100 Nm που καλύπτει το 70% των οδηγικών καταστάσεων στον Ευρωπαϊκό κύκλο οδήγησης. Η διαδικασία αυτή ολοκληρώνεται μέσα σε μισή περιστροφή του εκκεντροφόρου και ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα, χρειάζονται μόλις 13 - 36 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Η συνεργασία με την ανάφλεξη και την πεταλούδα γκαζιού εξασφαλίζει ομαλή απενεργοποίηση ή ενεργοποίηση του 2ου και 3ου κυλίνδρου. Οδηγώντας σε στροφές ή με γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων, το σύστημα απενεργοποιείται. Ο οδηγός αντιλαμβάνεται εάν δύο ή τέσσερις κύλινδροι είναι ενεργοί, από ένδειξη στον πίνακα οργάνων, ενώ –θεωρητικά-, το σύστημα μπορεί να εξοικονομήσει 0,4 λτ./100 χλμ. καυσίμου, σε σχέση με έναν κινητήρα χωρίς αυτό.

    Σε κάθε περίπτωση, μόλις ο οδηγός πατήσει το δεξί πεντάλ ή φρενάρει, τότε οι δύο κύλινδροι τίθενται άμεσα σε λειτουργία.

    Στην πράξη, η λειτουργία του κινητήρα είναι απόλυτα γραμμική και ο οδηγός δεν καταλαβαίνει ποτέ την αλλαγή ανάμεσα στους δύο και τους 4 κυλίνδρους, ενώ η απόδοση της δύναμης δεν τρομάζει και η άφθονη ροπή είναι διαθέσιμη σε μεγάλο εύρος στροφών.

    Με αναλογία περίπου 8,0 κιλά/ίππο,  η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 7,8 δευτερόλεπτα με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 215 χλμ./ώρα.

    Οι παραπάνω εντυπωσιακές επιδόσεις, δεν συνοδεύονται αναγκαστικά από υψηλή κατανάλωση, ειδικά αν ο οδηγός έχει υπομονή και γνωρίζει τα μικρά μυστικά της οικονομικής/οικολογικής οδήγησης, που δεν κοστίζουν αναλογικά σε αύξηση του χρόνου μετακίνησης.

    Στην περίπτωση της δοκιμής μας, το trip computer έδειξε μέση κατανάλωση 6,8 λτ για κάθε 100χλμ. μικτής διαδρομής, αριθμό εξαιρετικά μικρό για κινητήρα 140 ίππων και βάρος κατασκευής 1150 κιλά.

    Εξυπακούεται πως όταν οι απαιτήσεις του οδηγού ανέβουν, τότε και η κατανάλωση παίρνει την ανηφόρα σκαρφαλώνοντας σε διψήφια νούμερα, την ώρα που οι τροχοί 17 ιντσών προσπαθούν απεγνωσμένα να βρουν ελκτική πρόσφυση και η σφιχτή ανάρτηση να απορροφήσει κατά το δυνατόν αναίμακτα τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. 

     

    Το Α1 sportback των 140 ίππων γίνεται αντιληπτό εξωτερικά κυρίως από τη διχρωμία του αμαξώματος και φυσικά όταν καθίσεις στην πολύ καλή θέση οδήγησης.

    Ο χώρος της καμπίνας αρκεί για τέσσερις ενηλίκους και το πορτμπαγκάζ κρίνεται ικανοποιητικό για τις αποσκευές τους.

    Στα θετικά του εσωτερικού επισημαίνουμε την πολύ καλή εργονομία που προσφέρουν τα βασικά και επιμέρους χειριστήρια, σε συνδυασμό με την εύκολη εύρεση της σωστής θέσης οδήγησης, με τα πολλαπλών ρυθμίσεων τιμόνι και κάθισμα.

    Στο δρόμο ο οδηγός θα εκτιμήσει την αίσθηση ασφάλειας που προκύπτει χάρη στο συμπαγές πλαίσιο, τη σφιχτή ανάρτηση, τα καλά φρένα και το θετικό τιμόνι. Το Α1 1,4 TFSI, μπορεί να κινηθεί γρήγορα στις ευθείες, ενώ σε διαδοχικές στροφές, οι μικρές κλίσεις του αμαξώματος και το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό περιορίζουν την υποστροφή και μεγαλώνουν τα περιθώρια πρόσφυσης ακόμα και με πατημένο το γκάζι, την ώρα που ο οδηγός έχει ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο, μέσω του θετικού σε αίσθηση και αμεσότητα τιμονιού. Στον αντίποδα βρίσκεται η άνεση, αλλά και η ελκτική πρόσφυση, όταν το δεξί πόδι είναι στο πάτωμα, κάτι όμως που πρέπει να περιμένει όποιος αγοράζει ένα αυτοκίνητο πόλης με επιδόσεις GT.

    Σε κάθε περίπτωση πάντως οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να εκταμιεύσουν από σχεδόν 21.000 ευρώ και άνω, ανάλογα με την έκδοση, για ένα αυτοκίνητο που δικαιολογημένα βρίσκεται στο πόντιουμ αξιολόγησης των αυτοκινήτων πόλης σε όλα τα επίπεδα.

     

    Υπέρ

     

    Ποιότητα κατασκευής

    Φινίρισμα

    Εργονομία

    Επιδόσεις

    Κατανάλωση

    Οδική συμπεριφορά

    Φρένα

     

    Κατά

     

    Άνεση

    Ελκτική πρόσφυση

    Τιμή

     

     

    Τεχνικά χαρακτηριστικά

     

    Κινητήρας: 1.395 cc

    Ισχύς: 140 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.

    Ροπή: 25,5 χγρμ από τις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ.

    Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

    Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

    Τελική ταχύτητα: 215 χλμ/ώρα

    Επιτάχυνση 0-100: 7,8΄΄

    Μεικτή κατανάλωση: 6,8 λτ/100 χλμ

    Εκπομπές CO2: 113 γρ/χλμ

    Βάρος:  1.150 κιλά

    Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.954/1.746/1.422 χλστ

    Χώρος αποσκευών: 270 λτ

     

     

      

      

     

    Γράψτε το σχόλιο σας...
    25/08/2019 • 08:15

    Ακλόνητα φαβορί με προϋπόθεση τα γκολ, Ρόμα, Σίτι, Παρί και Σταντάρ Λιέγης

    Καλές ομάδες στο επιθετικό κομμάτι καλούνται να αντιμετωπίσουν προκειμένου να νικήσουν η Ρόμα, η Μίλαν, η Μάντσεστερ Σίτι και η Σταντάρ Λιέγης. Πολύ πιο ανταγωνιστικά τα ματς στο Μόλντε της Νορβηγίας, στην Τουν της Ελβετίας και στο Τσβόλε της Ολλανδίας